Empreu aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31702

Títol: Передумови посилення виконавчої дисципліни та особливості організації державного контролю в бюджетній сфер (управлінські антикорупційні аспекти)
Altres títols: The backgrounds for executive discipline strengthening and state control peculiaritiesin public sector(anti corruption management aspects)
Autor: Андрушків, Богдан Миколайович
Шерстюк, Роман Петрович
Павликівська, Ольга Іванівна
Кирич, Наталія Богданівна
Погайдак, Ольга Богданівна
Кузь, Тетяна Іванівна
Гагалюк, Ольга Іванівна
Andrushkiv, Bohdan
Sherstiuk, Roman
Pavlykivska, Olha
Kyrych, Nataliia
Pohajdak, Olha
Kuz, Tetyana
Hahaliuk, Olha
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Передумови посилення виконавчої дисципліни та особливості організації державного контролю в бюджетній сфер (управлінські антикорупційні аспекти) / Богдан Миколайович Андрушків, Роман Петрович Шерстюк, Ольга Іванівна Павликівська, Наталія Богданівна Кирич, Ольга Богданівна Погайдак, Тетяна Іванівна Кузь, Ольга Гагалюк // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 62. — № 1. — С. 179–190. — (Оглядово-інформаційні статті).
Bibliographic description (International): Andrushkiv B., Sherstiuk R., Pavlykivska O., Kyrych N., Pohajdak O., Kuz T., Hahaliuk O. (2020) Peredumovy posylennia vykonavchoi dystsypliny ta osoblyvosti orhanizatsii derzhavnoho kontroliu v biudzhetnii sfer (upravlinski antykoruptsiini aspekty) [The backgrounds for executive discipline strengthening and state control peculiaritiesin public sector(anti corruption management aspects)]. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 179-190 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 1 (62), 2020
Galician economic journal, 1 (62), 2020
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 1
Volume: 62
Data de publicació: 25-de -2020
Submitted date: 3-de -2020
Date of entry: 20-de -2020
Editorial: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.01.179
UDC: 354.1
Paraules clau: управління
бюджетна сфера
контроль
юриспруденція
підприємства
стратегія
ефективність
господарська діяльність
management
public sector
control
jurisprudence
enterprises
strategy
efficiency
business activity
Number of pages: 12
Page range: 179-190
Start page: 179
End page: 190
Resum: Стаття присвячена виявленню недоліків функціонування закладів гуманітарної (бюджетної) сфери, вивченню передумов щодо покращення виконавчої дисципліни управлінськими засобами державного контролю. На основі аналізу літературних джерел та отриманого досвіду авторів у банківській та підприємницькій сферах, органах освіти та державної служби визначено причини їх виникнення, запропоновано шляхи і засоби їх попередження й за рахунок цього підвищити показники якості обслуговування. Розроблення і впровадження заходів з попередження можливих зловживань, посилення виконавчої дисципліни у цій сфері запропоновано здійснювати засобами контролю та удосконалення управління. Підвищення ефективності означених заходів пропонується за рахунок управлінських, державних ідеологічно-виховних та інноваційно-управлінських важелів. Зокрема звернуто увагу на зловживання й нав’язування додаткових послуг у медицині, сфері діагностики хвороб шляхом приписування лікарями дороговартісних, а здебільшого й не потрібних аналізів, саме у приватних лабораторіях, які у той же час, можливо виконати в державних медичних закладах, у більшості випадків, безкоштовно або за невеликі кошти. Така поведінка непрофесійна й неетична. Необхідно зауважити, що залишається не виконаною освітньо-виховна функція держави, затримується формування державної ідеології, яка суттєво впливає на формування професійних та свідомісно-патріотичних показників розвитку молодого суспільства, національна об’єднувальна ідея повністю відсутня. Розв’язання проблеми попередження порушень розглядається як один з напрямів розвитку національної культури та зміцнення економічної безпеки в державі. Обґрунтовано тезу, що за рахунок згаданих чинників можна забезпечити не лише відповідну якість обслуговування, попередження зловживань, спокій у суспільстві, а й стабільне функціонування національної економіки України, що може зробити її конкурентноздатною в умовах ЄС. Дослідження проведено в умовах реформаційних процесів у гуманітарній сфері.
The article deals with the identification of the shortcomings of functioning of humanitarian (public) sphere institutions, investigation of preconditions for improving the executive discipline by administrative means of state control. Based on the analysis of literary sources and the authors’ experience in banking and business, education and civil service, the reasons of their occurrence are determined, ways and means of their prevention resulting in service quality improvement are proposed. It is proposed to carry out the development and implementation of measures to prevent possible abuse, and to strengthen executive discipline in this field by means of control and management improvement. Improvement of the effectiveness of these measures should be at the expense of managerial, state ideological-educational and innovation-management levers. Particular attention is paid to the abuse and imposing of additional services in medicine, in the field of diseases diagnostics by prescribing the patient expensive and, in most cases, unnecessary analyzes by, especially in private laboratories, which at the same time can be offered in public medical institutions, in most cases, for free or at very low cost. Such behavior is at least unprofessional and unethical. It should be noted that teaching and educational function of the state remains unfulfilled, the formation of state ideology, which significantly influences the formation of professional and consciously patriotic indicators of the young society development is delayed, and the national unifying idea is completely absent. Particularly the solution of the problem of violations prevention is considered as one of directions of national culture development and general strengthening of state economic security. It is substantiated that due to the mentioned factors it is possible to provide not only adequate quality of service, prevention of abuse, peace in society, but also stable functioning of the national economy of Ukraine, which in fact can make it competitive in the EU. The research was carried under the conditions of reform processes in the humanitarian sphere.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31702
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
URL for reference material: https://rau.ua/novyni/top-10-aptechnyh-setej/
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0530-17
http://ua.ejo-online.eu/2065/етика-та-якість/факт-чекінг-для-журналіста-соцмережі?print=print
http://tvoemisto.tv/news/informatsiyna_viyna_tryvaie_top5_feykiv_pro_lvi
https://doi.org/10.1177/1039856213489197b
http://ua.ejo-online.eu/2065/etyka-ta-yakist/fakt-chekinh-dlia-
http://tvoemisto.tv/news/informatsiyna_viyna_tryvaie_top5_feykiv_pro_
References (Ukraine): 1. Слабкий Г. О., Пархоменко Г. Я., Кондратюк Н. Ю., Торжевська О. М. Характеристика мережі закладів охорони здоров’я, забезпеченості населення лікарняними ліжками та основні показники їх використання. Укр. мед. часопис. 2014. IX/X. № 5 (103). С. 130–133.
2. Топ-10 найбільших аптечних мереж України. URL: https://rau.ua/novyni/top-10-aptechnyh-setej/.
3. Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 28 вересня 2012 року № 751: Наказ МОЗ від 28 квітня 2017 р. Офіційний вісник України. 2017 р. № 34. С. 163. Ст. 1103. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0530-17.
4. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я: Закон України від 06 квітня 2017 р. №2002-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2017. № 21. Ст. 245.
5. Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів: Закон України від 19 жовтня 2017 р. № 2168-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2018. № 5. Ст. 31.
6. Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості: Закон України від 14 листопада 2017 № 2206-VIII. Відомості Верховної Ради України. 2018. № 5. Ст. 32.
7. Про внесення змін до Бюджетного кодексу України: Закон України від 24 грудня 2019 № 293-IX. Відомості Верховної Ради України. 2019. № 99. Ст. 3307.
8. Лехан В. М., Крячкова Л. В., Волчек В. В. Проблеми та перспективи перебудови стаціонарної медичної допомоги вторинного рівня. Східноєвроп. журн. громад. здоров’я. 2008. № 2 (2). С. 44–52.
9. Лехан В. М., Слабкий Г. О., Шевченко М. В. Стратегія розвитку системи охорони здоров’я: український вимір. Україна. Здоров’я нації. 2010. № 1. С. 5–23.
10. Андрушків Б., Романська І. Маргіналізація і глобальні небезпеки економіки: матеріали 15-ої наукової конференції Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя (м. Тернопіль, 14–15 грудня 2011 р.). Тернопіль: ТНТУ, 2011. С. 247.
11. Вівчар О. І. Управління економічною безпекою підприємств: соціогуманітарні контексти. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2018. 474 с.
12. Герасименко Р. Факт-чекінг для журналіста: соцмережі та «вкиди» як перевірка на професійність. Європейська журналістська обсерваторія. URL: http://ua.ejo-online.eu/2065/етика-та-якість/факт-чекінг-для-журналіста-соцмережі?print=print.
13. Горбань Н. Інформаційна війна триває. Топ-5 фейків про Львів. Твоє місто. URL: http://tvoemisto.tv/news/informatsiyna_viyna_tryvaie_top5_feykiv_pro_lvi.
14. Слабкий Г. О. Методичні підходи до оптимізації мережі закладів охорони здоров’я. Практика управління медичним закладом. 2011. № 11. С.10–14.
15. Слабкий Г. О., Шевченко М. В., Зозуля А. І. Госпітальні округи: реальність і ризики їх створення. Україна. Здоров’я нації. 2012. № 3. С. 261–265.
16. Рекун І. І. Основні категорії стану економічної безпеки. Інституціональні перетворення в суспільстві: світовий досвід і українська реальність: матеріали VIII Міжнародної науково- практичної конференції / за заг. ред. А. А. Ткача, М. М. Радєвої (Мелітополь, 13–14 вересня 2013 р.). Мелітополь: МІДМУ «КПУ», 2013. С. 33–34.
17. Сороківська О. А. Управління економічною безпекою підприємств малого бізнесу в умовах конфліктних ситуацій: інноваційні підходи: монографія. Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2016. 382 с.
18. Франчук В. І. Теоретико-методологічні засади економічної безпеки акціонерних товариств: монографія. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ. 2015. 400 с.
19. Шевченко М. В., Ященко Ю. Б. Результати оптимізації вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги у пілотних регіонах у 2012 р. Східноєвроп. журн. громад. здоров’я. 2013. № 1 (21). С. 288–289. https://doi.org/10.1177/1039856213489197b
References (International): 1. Slabkyi H. O., Parkhomenko H. Ya., Kondratiuk N. Yu., Torzhevska O. M. Kharakterystyka merezhi zakladiv okhorony zdorovia, zabezpechenosti naselennia likarnianymy lizhkamy ta osnovni pokaznyky yikh vykorystannia. Ukr. med. chasopys. 2014. IX/X. № 5 (103). Р. 130–133.
2. Top-10 naibilshykh aptechnykh merezh Ukrainy. URL: https://rau.ua/novyni/top-10-aptechnyh-setej/.
3. Pro vnesennia zmin do nakazu Ministerstva okhorony zdorovia Ukrainy vid 28 veresnia 2012 roku № 751: Nakaz MOZ vid 28 kvitnia 2017 r. Ofitsiinyi visnyk Ukrainy. 2017 r. № 34. Р. 163. Р. 1103. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0530-17.
4. Pro vnesennia zmin do deiakykh zakonodavchykh aktiv Ukrainy shchodo udoskonalennia zakonodavstva z pytan diialnosti zakladiv okhorony zdorovia: Zakon Ukrainy vid 06 kvitnia 2017 r. № 2002-VIII. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. 2017. № 21. St. 245.
5. Pro derzhavni finansovi harantii nadannia medychnykh posluh ta likarskykh zasobiv: Zakon Ukrainy vid 19 zhovtnia 2017 r. № 2168-VIII. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. 2018. № 5. Р. 31.
6. Pro pidvyshchennia dostupnosti ta yakosti medychnoho obsluhovuvannia u silskii mistsevosti: Zakon Ukrainy vid 14 lystopada 2017 № 2206-VIII. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. 2018. № 5. Р. 32.
7. Pro vnesennia zmin do Biudzhetnoho kodeksu Ukrainy: Zakon Ukrainy vid 24 hrudnia 2019 № 293-IX. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. 2019. № 99. Р. 3307.
8. Lekhan V. M., Kriachkova L. V., Volchek V. V. Problemy ta perspektyvy perebudovy statsionarnoi medychnoi dopomohy vtorynnoho rivnia. Challenges and prospects for reshaping second-line inpatient care. Skhidnoievrop. zhurn. hromad. zdorovia. 2008. № 2 (2). Р. 44–52.
9. Lekhan V. M., Slabkyi H. O., Shevchenko M. V. Stratehiia rozvytku systemy okhorony zdorovia: ukrainskyi vymir. Ukraina. Zdorovia natsii. 2010. № 1. Р. 5–23.
10. Andrushkiv B., Romanska I. Marhinalizatsiia i hlobalni nebezpeky ekonomiky. Marginalization and global dangers of economy: мaterialy 15-oi naukovoi konferentsii Ternopilskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu imeni Ivana Puliuia (Ternopil, 14–15 hrudnia 2011 r.). Ternopil: TNTU, 2011. Р. 247.
11. Vivchar O. I. Upravlinnia ekonomichnoiu bezpekoiu pidpryiemstv: sotsiohumanitarni konteksty. Enterprise economic security management: socio-humanitarian contexts. Ternopil: FOP Palianytsia V. A., 2018. 474 р.
12. Herasymenko R. Fakt-chekinh dlia zhurnalista: sotsmerezhi ta “vkydy” yak perevirka na profesiinist profesiinist. Fact-Checking for a Journalist: Social Networking and Emissions as a Test of Proficiency. zhurnalistska observatoriia. URL: http://ua.ejo-online.eu/2065/etyka-ta-yakist/fakt-chekinh-dlia- zhurnalista-sotsmerezhi?print=print.
13. Horban N. Informatsiina viina tryvaie. Top-5 feikiv pro Lviv. The information war continues. Top 5 fakes about Lviv. Tvoie misto. URL: http://tvoemisto.tv/news/informatsiyna_viyna_tryvaie_top5_feykiv_pro_ lvi.
14. Slabkyi H. O. Metodychni pidkhody do optymizatsii merezhi zakladiv okhorony zdorovia. Methodological Approaches to Optimizing the Healthcare Network. Praktyka upravlinnia medychnym zakladom. 2011. № 11. Р. 10–14.
15. Slabkyi H. O., Shevchenko M. V., Zozulia A. I. Hospitalni okruhy: realnist i ryzyky yikh stvorennia. Hospital districts: reality and the risks of creating them. Ukraina. Zdorovia natsii. 2012. № 3. Р. 261–265.
16. Rekun I. I. Osnovni katehorii stanu ekonomichnoi bezpeky. Main categories of the state of economic security. Instytutsionalni peretvorennia v suspilstvi: svitovyi dosvid i ukrainska realnist: materialy VIII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii / za zah. red. A. A. Tkacha, M. M. Radievoi ( Melitopol, 13–14 veresnia 2013 r.). Melitopol: MIDMU “KPU”, 2013. Р. 33–34.
17. Sorokivska O. A. Upravlinnia ekonomichnoiu bezpekoiu pidpryiemstv maloho biznesu v umovakh konfliktnykh sytuatsii: innovatsiini pidkhody: Monohrafiia. Management of Economic Security of Small Businesses in Conflict Situations: Innovative Approaches: Monograph. Ternopil: FOP Palianytsia V. A., 2016. 382 р.
18. Franchuk V. I. Teoretyko-metodolohichni zasady ekonomichnoi bezpeky aktsionernykh tovarystv: monohrafiia. Theoretical and Methodological Foundations of Economic Security of Joint Stock Companies: Monograph. Lviv: Lvivskyi derzhavnyi universytet vnutrishnikh sprav. 2015. 400 р.
19. Shevchenko M. V., Yashchenko Yu .B. Rezultaty optymizatsii vtorynnoi (spetsializovanoi) medychnoi dopomohy u pilotnykh rehionakh u 2012 r. Results of Optimization of Secondary (Specialized). Medical Assistance in Pilot Regions in 2012. Skhidnoievrop. zhurn. hromad. Zdorovia. 2013. № 1 (21). Р. 288–289. https://doi.org/10.1177/1039856213489197b
Content type: Article
Apareix a les col·leccions:Галицький економічний вісник, 2020, № 1 (62)



Els ítems de DSpace es troben protegits per copyright, amb tots els drets reservats, sempre i quan no s’indiqui el contrari.