Mesedez, erabili identifikatzaile hau item hau aipatzeko edo estekatzeko: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31696

Titulua: Дослідження проблем екологічності продукції меблевої промисловості на засадах маркетингу
Beste titulu batzuk: Investigation of ecological safety problems of furniture industry products based on marketing principles
Egilea: Гаврилець, Олеся Василівна
Дочинець, Наталя Мирославівна
Кампо, Георгіна Михайлівна
Havrylets, Olesia
Dochynets, Natalia
Kampo, Heorhina
Affiliation: Мукачівський державний університет, Мукачево, Україна
Закарпатська академія мистецтв, Ужгород, Україна
Ужгородський національний університет, Ужгород, Україна
Mukachevo State University, Mukachevo, Ukraine
Transcarpathian Academy of Arts, Uzhgorod, Ukraine
Uzhgorod National University, Uzhgorod, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Гаврилець О. В. Дослідження проблем екологічності продукції меблевої промисловості на засадах маркетингу / Олеся Василівна Гаврилець, Наталя Мирославівна Дочинець, Георгіна Михайлівна Кампо // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 62. — № 1. — С. 132–141. — (Економіка природокористування та охорона навколишнього середовища).
Bibliographic description (International): Havrylets O., Dochynets N., Kampo H. (2020) Doslidzhennia problem ekolohichnosti produktsii meblevoi promyslovosti na zasadakh marketynhu [Investigation of ecological safety problems of furniture industry products based on marketing principles]. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 132-141 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 1 (62), 2020
Galician economic journal, 1 (62), 2020
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 1
Volume: 62
Gordailuaren-data: 25-Feb-2020
Submitted date: 1-Feb-2020
Date of entry: 20-May-2020
Argitalpen: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.01.132
UDC: 339.138
303.4
Gako-hitzak: експертні оцінки
екологічність продукції
рівень екологічності
коефіцієнт конкордації
expert assessments
products ecological safety
ecological safety level
concordance coefficient
Number of pages: 10
Page range: 132-141
Start page: 132
End page: 141
Laburpena: Присвячено дослідженню проблем реалізації принципів екологічного маркетингу під час виробництва меблевої продукції. Висвітлено ознаки екологічності продукції. З метою оцінювання перспектив упровадження концепції екологічного маркетингу в меблевій промисловості запропоновано методику дослідження рівня екологічності продукції меблевого виробництва. Наведено класифікацію рівня екологічності продукції з позиції екологічно сертифікованого виробництва. Визначено основні фактори оцінювання екологічності продукції, зокрема: рівень впливу компанії на навколишнє середовище за видами забруднення; ступінь травматизму, шкідливості виробництва та ступінь впливу умов праці на здоров’я працівників виробничого цеху; вплив продукції на здоров’я споживачів тощо. Використано інструментарій експертного опитування з метою оцінювання рівня впливу виділених факторів, сформовано експертну групу. За результатами експертного оцінювання виявлено, що найбільшими забруднювачами навколишнього середовища є шкідливі речовини, які підприємства викидають у повітря, воду та грунти. Наступним за рівнем шкідливості є показник шуму й вібрації, проте їх вплив на навколишнє середовище, на думку експертів, є невеликим. Забезпечено достовірність отриманих результатів шляхом визначення узгодженості експертних оцінок через розрахунок коефіцієнта конкордації. Виявлено досить високу узгодженість думок експертів, адже коефіцієнт конкордації дорівнює 0,81. Також у даному досліджені експертам було запропоновано оцінити вплив деяких показників на здоров’я працівників виробничого цеху – ступінь травматизму при розпиленні деревини, шкідливість пилу деревини, вплив клеїв, які використовуються для склеювання деревини, вплив лаків, які використовуються для лакування готової продукції, а також вплив умов праці. За результатами опитування жоден з показників не має великого впливу на здоров’я працівників. Експерти також оцінювали вплив продукції підприємств меблевої промисловості на здоров’я споживачів за показниками психологічного й фізичного здоров’я та можливість травматизму в процесі експлуатації. Представлено результати проведеного дослідження, запропоновано напрями вирішення проблеми забезпечення екологічності промислової продукції.
The investigation of the problems of ecological marketing principles implementation during furniture products manufacturing is carried out in this paper. The distinguishing features of products ecological safety are highlighted. In order to evaluate the prospects of the environmental marketing concept implementation in furniture industry the method of investigation the ecological safety level of furniture production is proposed. The classification of the products ecological safety level from the perspective of ecological certified production is given. The main factors for estimation of products ecological safety such as: the level of company impact on environment according to the types of pollution; the rate of injury, occupational hazards the degree of working conditions influence on the workers health in the production workshop; the products impact on consumer health, etc. The expert survey tools for estimation of the level of the above mentioned factors influence are used, the expert group is formed. According to the results of the expert evaluation it is determined that the greatest environment pollutants are harmful substances, emitted into the air, water and soil by enterprises. The next harmful level includes noise and vibration, but according to expert opinion their impact on the environment is less. The obtained investigation results validity is ensured by determining the expert estimation consistency by means of concordance coefficient calculation. The experts' opinions consistency is considered to be sufficiently high as the concordance coefficient of is 0.81. In this investigation the experts were given the task to evaluate the impact of some factors on the workers’ health in the production workshop, i. e., the rate of injury while wood sawing, wood dust harmfulness, the influence of adhesives used for wood bonding, the effect of lacquers used for finished products varnishing, as well as working conditions influence. According to the survey, none of the factors has high impact on the workers’ health. Experts also estimated the impact of furniture industry products on consumer health by psychological and physical health indicators and the possibility of injury during operation. The results of the carried out investigation are presented and ways of solving the problem of ensuring products ecological safety are proposed.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31696
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
URL for reference material: https://doi.org/10.1365/s35778-013-1211-3
https://cyberleninka.ru/article/n/marketingove-doslidzhennya-popitu-na-ekologichno-chistu-produktsiyu-u-zahidnomu-regioni-ukrayini/viewer
http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2013_4_40
http://ir.znau.edu.ua/bitstream/123456789/9276/1/Organik_2018_176-179.pdf
http://vtn.ztu.edu.ua/article/view/81390
https://uafm.com.ua/wp-content/uploads/2018/07/dorozhnya-karta-dlya-rozvytku-meblevogo-sektoru-krayiny.pdf
http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoapp_2014_26_13
https://uafm.com.ua/wp-content/uploads/2018/07/dorozhnya-karta-dlya-rozvytku-meblevogo-sektoru-ukrayiny.pdf
References (Ukraine): 1. Бурляй А. П., Гуцаленко О. О. Роль України у формуванні пропозиції європейського ринку органічної продукції. Економічний часопис ХХІ. 2013. № 11–12 (2). С. 15–18. https://doi.org/10.1365/s35778-013-1211-3
2. Шувар Б. І. Маркетингове дослідження попиту на екологічно чисту продукцію в Західному регіоні. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/marketingove-doslidzhennya-popitu-na-ekologichno-chistu-produktsiyu-u-zahidnomu-regioni-ukrayini/viewer.
3. Тендюк А. О. Методичний підхід до впровадження екологічного маркетингу на мезо- та мікрорівнях. Ефективна економіка. № 4. 2013. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2013_4_40.
4. Чайкін О. В., Пазич В. М. Оцінка рівня екологічності продовольчих товарів з позиції екологічно сертифікованого виробництва. URL: http://ir.znau.edu.ua/bitstream/123456789/9276/1/Organik_2018_176-179.pdf.
5. Гончаренко Т. П., Гончаренко О. Г. Екологічна оцінка впливу на довкілля підприємств деревообробної галузі на прикладі ТОВ «Черкаський док». URL: http://vtn.ztu.edu.ua/article/view/81390.
6. Дорожня карта конкурентоспроможного розвитку української меблевої промисловості. URL: https://uafm.com.ua/wp-content/uploads/2018/07/dorozhnya-karta-dlya-rozvytku-meblevogo-sektoru-krayiny.pdf.
7. Гушук І. В., Нижник А. Є., Шугай М. А. Вплив екологічних факторів на психологічне здоров’я особистості. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». 2014. Вип. 26. С. 48–52. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoapp_2014_26_13.
References (International): 1. Burlyay A. P., Hutsalenko O. O. Rol Ukrayiny u formuvanni propozytsiyi yevropeyskoho rynku orhanichnoyi produktsiyi. Ekonomichnyy chasopys XXI. 2013. No. 11–12 (2). Р. 15–18. [Іn Ukrainian]. https://doi.org/10.1365/s35778-013-1211-3
2. Shuvar B. I. Marketynhove doslidzhennya popytu na ekolohichno chystu produktsiyu v Zakhidnomu rehioni. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/marketingove-doslidzhennya-popitu-na-ekologichno-chistu-produktsiyu-u-zahidnomu-regioni-ukrayini/viewer. [Іn Ukrainian].
3. Tendyuk A. O. Metodychnyy pidkhid do vprovadzhennya ekolohichnoho marketynhu na mezo- ta mikrorivnyakh. Efektyvna ekonomika. No. 4. 2013. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2013_4_40. [Іn Ukrainian].
4. Chaykin O. V., Pazych V. M. Otsinka rivnya ekolohichnosti prodovolchykh tovariv z pozytsiyi ekolohichno sertyfikovanoho vyrobnytstva. URL: http://ir.znau.edu.ua/bitstream/123456789/9276/1/Organik_2018_176-179.pdf. [Іn Ukrainian].
5. Honcharenko T. P., Honcharenko O. H. Ekolohichna otsinka vplyvu na dovkillya pidpryyemstv derevoobrobnoyi haluzi na prykladi TOV “Cherkaskyy dok”. URL: http://vtn.ztu.edu.ua/article/view/81390. [Іn Ukrainian].
6. Dorozhnya karta konkurentospromozhnoho rozvytku ukrayinskoyi meblevoyi promyslovosti. URL: https://uafm.com.ua/wp-content/uploads/2018/07/dorozhnya-karta-dlya-rozvytku-meblevogo-sektoru-ukrayiny.pdf. [Іn Ukrainian].
7. Hushuk I. V., Nyzhnyk A. Ye., Shuhay M. A. Vplyv ekolohichnykh chynnykiv na psykholohichne zdorov"ya osobystosti. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu “Ostrozka akademiya”. 2014. No. 26. Р. 48–52. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoapp_2014_26_13. [Іn Ukrainian].
Content type: Article
Bildumetan azaltzen da:Галицький економічний вісник, 2020, № 1 (62)



DSpaceko itemak copyright bidez babestuta daude, eskubide guztiak gordeta, baldin eta kontrakoa adierazten ez bada.