Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31695

Název: Упровадження концепції маркетингового управління в діяльність підприємств міського електротранспорту
Další názvy: Implementation of the marketing management concept in the activities of urban electric transport enterprises
Autoři: Окрепкий, Ростислав Богданович
Дудар, Володимир Тарасович
Okrepkyi, Rostyslav
Dudar, Volodymir
Affiliation: Тернопільський національний економічний університет, Тернопіль, Україна
Ternopil National Economic University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Окрепкий Р. Б. Упровадження концепції маркетингового управління в діяльність підприємств міського електротранспорту / Ростислав Богданович Окрепкий, Володимир Тарасович Дудар // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 62. — № 1. — С. 118–131. — (Економіка та управління підприємством).
Bibliographic description (International): Okrepkyi R., Dudar V. (2020) Uprovadzhennia kontseptsii marketynhovoho upravlinnia v diialnist pidpryiemstv miskoho elektrotransportu [Implementation of the marketing management concept in the activities of urban electric transport enterprises]. Galician economic journal (Tern.), vol. 62, no 1, pp. 118-131 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 1 (62), 2020
Galician economic journal, 1 (62), 2020
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 1
Volume: 62
Datum vydání: 25-úno-2020
Submitted date: 14-úno-2020
Date of entry: 20-kvě-2020
Nakladatel: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.01.118
UDC: 658.8
339.138
Klíčová slova: екологія
транспортна послуга
якість та конкурентоспроможність
потреби споживачів
ціноутворення
стратегічне маркетингове планування
ecology
transport service
quality and competitiveness
consumer needs
pricing
strategic marketing planning
Number of pages: 14
Page range: 118-131
Start page: 118
End page: 131
Abstrakt: Досліджено можливості впровадження концепції маркетингового управління в діяльність підприємств міського електротранспорту як найекономічнішого, екологічнішого й доступного виду транспорту. Проаналізовано сучасний стан та перспективи розвитку міського електротранспорту з урахуванням екологічної складової. Виявлено, що в Україні, не зважаючи на значну поширеність міського електротранспорту, відсутність стратегічного бачення перспектив розвитку транспортного комплексу наштовхнуло його на шлях тих самих проблем, що раніше вже мали місце в розвинених країнах світу – диспропорційного розвитку транспортного комплексу зі зростанням менш екологічних автомобільних видів транспорту. Крім того, через старіння й скорочення парку рухомого складу та погіршення його технічного стану відбувається зменшення обсягів пасажироперевезень, погіршується якість та безпека транспортних послуг. Доведено, що для забезпечення конкурентоспроможності наземного міського електротранспорту підприємствам необхідно адаптуватися до сучасних реалій, навчитися поєднувати техніко-технологічну складову управління з задоволенням потреб споживачів з урахуванням конкурентних умов, концентрувати зусилля на якості транспортних послуг, кардинально переглянути діючу систему управління на систему маркетингового менеджменту, яка ефективно працює в розвинених країнах світу. Запропоновано основні принципи маркетингового управління підприємствами міського електротранспорту, серед яких спрямованість дій на кінцевий результат, виходячи з довготермінових цілей підприємства; активний вплив на попит населення міста на транспортні послуги; орієнтованість на інтереси пасажирів. Розроблено алгоритм стратегічного маркетингового планування діяльності підприємств муніципального наземного електротранспорту, який складається з ряду послідовних етапів і враховує сучасні ринкові реалії ведення бізнесу. Досліджено вплив цінової політики на діяльність транспортного підприємства та розроблено рекомендації щодо формування ефективної системи маркетингового ціноутворення в галузі пасажироперевезень.
The article explores The possibilities of marketing management concept introduction into the activities of urban electric transport enterprises as the most economical, environmentally safe and available transport means are investigated in this paper. The current state and prospects of urban electric transport development considering ecological component are analyzed. It is revealed that in Ukraine, despite the considerable popularity of urban electric transport, the lack of strategic vision of the prospects for transport complex development caused the same problems that the developed countries previously faced – unbalanced development of the transport complex with the growth of less environmentally safe transport means. In addition, aging and reduction of the rolling stock park and maintenance factor decrease result in the passenger traffic density decreases, deterioration of transport services quality and safety. It is proved that in order to ensure the competitiveness of land urban electric transport, the enterprises are required to adapt to modern realities, they should manage to combine technical and technological management component in order to meet the consumers needs taking into account competitive conditions, concentrate efforts on the transport services quality, that is, radically review the operating management system on marketing management system effectively operating in the developed countries. The basic principles of marketing management for urban electric transport enterprises are offered, among them actions focused on the end result based on the long-term enterprise goals; active influence on the urban population demand for urban electric transport services; orientation on passengers interests. The algorithm for strategic marketing planning of municipal land electric transport enterprises consistsing of a series of successive stages and taking into account the current market realities of business operation is developed. The influence of pricing policy on transport enterprise activity is investigated and recommendations concerning the formation of effective marketing pricing system in the field of passenger traffic are developed. Key words: ecology, transport service, quality and competitiveness, consumer needs, pricing, strategic marketing planning.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31695
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
URL for reference material: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bses_2017_14_14
http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_econ_2014_19_2(2)__41
https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/strategies/doc/2001_white_paper/lb_texte_complet_en.pdf
https://mtu.gov.ua/content/statistichni-dani-po-galuzi-avtomobilnogo-transportu.html
http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2019/zb/08/zb_tr2018pdf.pdf
http://nbuv
http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2019/zb/08/zb_tr2018
References (Ukraine): 1. Доброва Н. В., Осипова М. М., Нечепуренко М. С. Напрями удосконалення діяльності міського електротранспорту. Причорноморські економічні студії. 2017. Вип. 14. С. 58–64. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/bses_2017_14_14 (дата звернення: 10.11.2019).
2. Сидоренко Ю. В. Розвиток міського електротранспорту та його роль в економіці міста. Вісник Одеського національного університету. Серія: Економіка. 2014. Т. 19. Вип. 2 (2). С. 170–174. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_econ_2014_19_2(2)__41 (дата звернення: 16.11.2019).
3. White Paper European Transport policy for 2010: time to decide. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2011. 119 p. URL: https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/strategies/doc/2001_white_paper/lb_texte_complet_en.pdf (дата звернення: 25.12.2019).
4. Статистичні дані по галузі автомобільного транспорту. Міністерство інфраструктури України. URL: https://mtu.gov.ua/content/statistichni-dani-po-galuzi-avtomobilnogo-transportu.html (дата звернення: 11.10.2019).
5. Транспорт і зв’язок України 2018: стат. зб. Державний комітет статистики України. К.: Держкомстат України, 2019. 152 с. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2019/zb/08/zb_tr2018pdf.pdf (дата звернення: 11.10.2019).
6. Аксенов И. М. Организация маркетинга на объектах транспорта: моногр. Хмельницкий: ХНУ, 2013. 317 с.
7. Портер М. Конкурентное преимущество: как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. 715 с.
References (International): 1. Dobrova N. V., Osypova M. M., Nechepurenko M. S. Naprjamy udoskonalennja dijaljnosti misjkogho elektrotransportu. Prychornomorsjki ekonomichni studiji. 2017. No. 14. P. 58–64. URL: http://nbuv. gov.ua/UJRN/bses_2017_14_14 (accessed 10.11.2019). [In Ukrainian].
2. Sydorenko Y. V. Rozvytok misʹkoho elektrotransportu ta yoho rolʹ v ekonomitsi mista. Visnyk Odesʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Seriya: Ekonomika. 2014. No. 2 (2). P. 170–174. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_econ_2014_19_2(2)__41 (accessed 16.11.2019). [In Ukrainian].
3. White Paper European Transport policy for 2010: time to decide. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2011. 119 p. URL: https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/strategies/doc/2001_white_paper/lb_texte_complet_en.pdf (accessed 25.12.2019). [In English].
4. Statystychni dani po haluzi avtomobilʹnoho transportu. Ministerstvo infrastruktury Ukrayiny. URL: https://mtu.gov.ua/content/statistichni-dani-po-galuzi-avtomobilnogo-transportu.html (accessed 11.10.2019). [In Ukrainian].
5. Transport i zvyazok Ukrayiny 2018. Derzhavnyy komitet statystyky Ukrayiny. K.: Derzhkomstat Ukrayiny, 2019. 152 p. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2019/zb/08/zb_tr2018 pdf.pdf (accessed: 11.10.2019). [In Ukrainian].
6. Aksenov I. M. Organizatsiya marketinga na obyektakh transporta: monogr. Khmel'nitskiy: KHNU, 2013. 317 p. [In Russian].
7. Porter M. Konkurentnoye preimushchestvo: kak dostich' vysokogo rezul'tata i obespechit' yego ustoychivost'. M.: Al'pina Biznes Buks, 2005. 715 p. [In Russian].
Content type: Article
Vyskytuje se v kolekcích:Галицький економічний вісник, 2020, № 1 (62)



Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.