Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31407

Titre: Методика оцінки втомної довговічності та залишкового ресурсу великогабаритних деталей з допомогою локальних моделей
Autre(s) titre(s): Fatigue longevity and residual life evaluation procedure of bulky parts with the help of local models
Auteur(s): Івасів, В.
Артим, В.
Смоляк, Т.
Козак, О.
Нікітюк, В.
Ivasiv, V.
Artym, V.
Smolyak, T.
Kozak, O.
Nikityuk, V.
Affiliation: Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
Bibliographic description (Ukraine): Методика оцінки втомної довговічності та залишкового ресурсу великогабаритних деталей з допомогою локальних моделей / В. Івасів, В. Артим, Т. Смоляк, О. Козак, В. Нікітюк // Вісник ТДТУ. — Т. : ТДТУ, 2005. — Том 10. — № 1. — С. 19–24. — (Механіка та матеріалознавство).
Bibliographic description (International): Ivasiv V., Artym V., Smolyak T., Kozak O., Nikityuk V. (2005) Metodyka otsinky vtomnoi dovhovichnosti ta zalyshkovoho resursu velykohabarytnykh detalei z dopomohoiu lokalnykh modelei [Fatigue longevity and residual life evaluation procedure of bulky parts with the help of local models]. Scientific Journal of TSTU (Tern.), vol. 10, no 1, pp. 19-24 [in Ukrainian].
Is part of: Вісник Тернопільського державного технічного університету, 1 (10), 2005
Scientific Journal of the Ternopil State Technical University, 1 (10), 2005
Journal/Collection: Вісник Тернопільського державного технічного університету
Issue: 1
Volume: 10
Date de publication: 28-déc-2004
Submitted date: 28-jui-2004
Date of entry: 16-mar-2020
Editeur: ТДТУ
TSTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
Number of pages: 6
Page range: 19-24
Start page: 19
End page: 24
Résumé: Для більш точної оцінки довговічності та залишкового ресурсу великогабаритних конструкцій запропоновано використовувати модель у вигляді “вирізки” із небезпечної зони чи вузла конструкції, яка повинна повністю імітувати конструкцію і технологію виготовлення небезпечної зони. Схема навантажування і напружений стан моделі має відповідати схемі і стану небезпечної зони. Для більш точної оцінки залишкового ресурсу деталі чи конструкції запропоновано використовувати моделі з реальними корозійними та механічними пошкодженнями, одержаними в процесі експлуатації чи їм рівними. Розроблено конструкцію стенду для випробувань таких моделей, яка дозволяє проводити випробування в широкому діапазоні геометричних параметрів жорстким навантажуванням на консольний згин з регулюванням асиметрії циклу та амплітуди деформації. Для вирішення задачі узгодження напруженого стану моделі та реальної конструкції використано метод скінченних елементів (МСЕ) та програмні засоби параметричної оптимізації в середовищі Ansys. Подальші дослідження буде спрямовано на експериментальну перевірку та вдосконалення даної методики на відповідальних великогабаритних елементах конструкцій особливо з критичним терміном експлуатації, де проблема оцінки залишкового ресурсу та його прогнозу є першочерговою.
The fullest and precise information on a residual resource of members of constructions can be received at fatigue field tests with holding of the scheme of operation loading. But such trials of large-sized constructions, to which one treat also pipes of large diameters are connected to large methodical and technological difficulties, demand considerable material inputs and time. For more precise estimation of a residual resource of mains it is offered to use a method of local simulation and the tension of model completely respond the scheme and state of a dangerous zone. The conventional methods of manufacture of a stress raiser V- of a similar type and further cultivation of a fatigue crack do not meet the requirements to local model of pipes with corrosive and mechanical damages. Therefore it is offered to use models with actual corrosive and mechanical damages, whether obtained on-stream by it equal. It will enable precisely to evaluate a residual resource of a construction. For the coordination of a tension of local model and actual pipeline the finite element method and software of a parameter optimization in environment Ansys utilized. Obtained dependences are in a ground of mining of the fixture for trials of local models.
URI/URL: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31407
ISSN: 1727-7108
Copyright owner:  Тернопільський державний технічний університет імені Івана Пулюя МОН України. Вісник Тернопільського державного технічного університету, 2005
References (Ukraine): 1. Miller K.J., Proc. Int. Mech. Eng., 1991, 2051.
2. Почтенный Е.К. Кинетика усталости машиностроительных конструкций. – Мн.: УП «Арти–Фекс», 2002. – 186 с.
3. РД 50-83-88. Рекомендации. Расчеты и испытания на прочность. Расчеты на прочность валов и осей. Введ.- 01.07.89.
4. Решетов Д. Н., Иванов А. С., Фадеев В. З. Надежность машин. - М: Высшая школа, 1988-238с.
5. Капур К., Ламберсон Н. Надежность и проектирование систем: Пер. с англ./ Под ред. И. А. Ушакова. - М.: Мир, 1980. - 604 с..
6. ГОСТ 27.005-97. Надежность в технике. Модели отказов. Основные положения. Введ. 01.01.99.
7. Кордонский Х. Б., Ларин М. М. Выравнивание данных усталостной долговечности по распределениям Бернштейна и обратному нормальному // Заводская лаборатория, 1983, №7.-С. 52-55.
8. Стрельников В. П. Приложение теории марковских процессов к исследованию усталостной долговечности Проблемы прочности. 1986.- №2.- С.13-17.
9. Бойко В.И., Коваль Ю.И. Анализ неразрушающих методов оценки усталостного повреждения металлов. – Киев, 1982. – 36 с. – (Препринт АН УССР. Ин–т пробл. прочности).
10. Морозов Б.А. Моделирование и прочность металлургических машин // М., Машгиз, 1960, 287 с. с ил.
11. Вагапов Р.Д. Статистическая теория рассеяния случайной координаты повреждения тела // Машиноведение. – 1970. – №4 – С.63-74.
12. Почтенный Е.К., Ракицкий А.А., Рыжков Е.П., Горбацевич М.И. Оценка сопротивления усталости штампосварного картера с использованием локальных моделей // ВЕСЦІ Акадэмии Наук Беларусской ССР. – 1987. – №1. – С. 3-6.
13. Ракицкий А.А., Гoрбацевич М.И., Шоломицкий В.И. Методика составления квазислучайного блока нагружения // ВЕСЦІ Акадэмии Наук Беларусской ССР. – 1987. – №1. – С.74-76.
14. Журавель А.И., Почтенный Е.К., Щурин К.В., Матусевич В.И. Оценка долговечности рам тракторных прицепов //ВЕСЦІ Акадэмии Наук Беларусской ССР. – 1987. – №1. – С. 6-11.
15. Парфенович Е.О. Оценка долговечности деталей по результатам испытаний моделей: Автореф. дис. канд. тех. наук: – Минск. – 1993. – І7 с.
16. Крижанівський Є.І., Івасів В.М., Чернов Б.О., Ільницький М.К. Вибір і дослідження моделей підводних трубопроводів. Державний міжвідомчий науково-технічний збірник “Розвідка і розробка нафтових і газових родовищ”, Івано-Франківськ, випуск 36, 1999.
References (International): 1. Miller K.J., Proc. Int. Mech. Eng., 1991, 2051.
2. Pochtennyi E.K. Kinetika ustalosti mashinostroitelnykh konstruktsii, Mn., UP "Arti–Feks", 2002, 186 p.
3. RD 50-83-88. Rekomendatsii. Raschety i ispytaniia na prochnost. Raschety na prochnost valov i osei. Vved, 01.07.89.
4. Reshetov D. N., Ivanov A. S., Fadeev V. Z. Nadezhnost mashin, M: Vysshaia shkola, 1988-238p.
5. Kapur K., Lamberson N. Nadezhnost i proektirovanie sistem: transl. from English/ ed. I. A. Ushakova, M., Mir, 1980, 604 p..
6. HOST 27.005-97. Nadezhnost v tekhnike. Modeli otkazov. Osnovnye polozheniia. Vved. 01.01.99.
7. Kordonskii Kh. B., Larin M. M. Vyravnivanie dannykh ustalostnoi dolhovechnosti po raspredeleniiam Bernshteina i obratnomu normalnomu, Zavodskaia laboratoriia, 1983, No 7.-P. 52-55.
8. Strelnikov V. P. Prilozhenie teorii markovskikh protsessov k issledovaniiu ustalostnoi dolhovechnosti Problemy prochnosti. 1986, No 2, P.13-17.
9. Boiko V.I., Koval Iu.I. Analiz nerazrushaiushchikh metodov otsenki ustalostnoho povrezhdeniia metallov, Kiev, 1982, 36 p, (Preprint AN USSR. In–t probl. prochnosti).
10. Morozov B.A. Modelirovanie i prochnost metallurhicheskikh mashin, M., Mashhiz, 1960, 287 p. s il.
11. Vahapov R.D. Statisticheskaia teoriia rasseianiia sluchainoi koordinaty povrezhdeniia tela, Mashinovedenie, 1970, No 4 – P.63-74.
12. Pochtennyi E.K., Rakitskii A.A., Ryzhkov E.P., Horbatsevich M.I. Otsenka soprotivleniia ustalosti shtamposvarnoho kartera s ispolzovaniem lokalnykh modelei, VESTsI Akademii Nauk Belarusskoi SSR, 1987, No 1, P. 3-6.
13. Rakitskii A.A., Horbatsevich M.I., Sholomitskii V.I. Metodika sostavleniia kvazisluchainoho bloka nahruzheniia, VESTsI Akademii Nauk Belarusskoi SSR, 1987, No 1, P.74-76.
14. Zhuravel A.I., Pochtennyi E.K., Shchurin K.V., Matusevich V.I. Otsenka dolhovechnosti ram traktornykh pritsepov //VESTsI Akademii Nauk Belarusskoi SSR, 1987, No 1, P. 6-11.
15. Parfenovich E.O. Otsenka dolhovechnosti detalei po rezultatam ispytanii modelei: Avtoref. dis. kand. tekh. nauk: – Minsk, 1993, I7 p.
16. Kryzhanivskyi Ye.I., Ivasiv V.M., Chernov B.O., Ilnytskyi M.K. Vybir i doslidzhennia modelei pidvodnykh truboprovodiv. Derzhavnyi mizhvidomchyi naukovo-tekhnichnyi zbirnyk "Rozvidka i rozrobka naftovykh i hazovykh rodovyshch", Ivano-Frankivsk, Issue 36, 1999.
Content type: Article
Collection(s) :Вісник ТДТУ, 2005, том 10, № 1



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.