Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/30937

Title: Концепція побудови ефективної бізнес-моделі франчайзингу
Other Titles: Concept of effective franchise business model development
Authors: Кравчук, Наталія Василівна
Білоус, Ольга
Синькевич, Надія Іванівна
Kravchuk, Nataliia
Bilous, Olha
Synkevych, Nadiya
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Кравчук Н. В. Концепція побудови ефективної бізнес-моделі франчайзингу / Наталія Кравчук, Ольга Білоус, Надія Синькевич // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 60. — № 5. — С. 40–46. — (Економіка та управління підприємством).
Bibliographic description (International): Kravchuk N., Bilous O., Synkevych N. (2019) Kontseptsiia pobudovy efektyvnoi biznes-modeli franchaizynhu [Concept of effective franchise business model development]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 60, no 5, pp. 40-46 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (60), 2019
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 5 (60), 2019
Journal/Collection: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Issue: 5
Volume: 60
Issue Date: 28-Nov-2019
Submitted date: 9-Okt-2019
Date of entry: 1-Feb-2020
Publisher: ТНТУ
TNTU
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.05.040
UDC: 330.322.4
Keywords: бізнес-модель
франчайзингова система
франчайзер
франчайзі
договір комерційної концесії
business model
franchise system
franchisee
franchiser
franchise agreement
Number of pages: 7
Page range: 40-46
Start page: 40
End page: 46
Abstract: Досліджено значення франчайзингу на світовому і вітчизняному ринках. Відображено найпопулярніші сегменти франчайзингового ринку в світі та Україні. Розкрито необхідність побудови ефективної бізнес-моделі франчайзингу. Досліджено нормативно-правове забезпечення франчайзингу в Європі та Північній Америці, показано порядок надання інформації про зміст бізнесу по франшизі, розкриття показників фінансової звітності за рік, відображення змін у фінансовому стані фрачайзера та усі фінансові зобов’язання франчайзі з метою захисту інтересів останнього. Надано порівняльну характеристику та критичну оцінку нормативно-правового регулювання франчайзингу в Україні. Відображено переваги та недоліки франчайзингових систем для франчайзера й франчайзі. Розкрито основні етапи розроблення та впровадження ефективної франчайзингової моделі. Показано базові критерії для інтеграції та розширення бізнесу у формі франчайзингу. Розкрито, як обрати свій бізнес -формат у частині організації та базового проекту бізнесу, реклами, навчання персоналу, організації виробництва, збуту, доставки продукції. Доведено необхідність упровадження процесу контролю системи франчайзингу на основі базового об’єкта франчайзера, у ході якого підраховують суми фінансових витрат на відкриття бізнесу по франшизі, здійснюється відпрацювання технологічних чи виробничих стандартів, правил обслуговування, адміністрування, організація бізнесу, маркетингова політика, логістика, система обліку та оподаткування, система контролю за франчайзі. Аргументовано, що франчайзі також повинен оцінити свої можливості, зрозуміти, що таке франчайзинговий бізнес і визначити готовність фінансування франчайзингового бізнесу в потрібному обсязі.
The importance of franchise in the world and domestic market is investigated in this paper. The most popular franchise market segments in the world and Ukraine are shown. The need for effective franchise business model construction is revealed. The legal framework for franchising in Europe and North America has been investigated and the procedure for providing information on the content of the franchise business, business reporting per year, reflecting changes in the financial franchiser state and all financial franchisee liabilities aimed at protection of interests for the latter are shown. The comparative description and critical assessment of the legal franchise regulation in Ukraine is given. Advantages and disadvantages of franchising systems for franchiser and franchisee are presented. The main stages of the development and implementation of effective franchise model are revealed. Basic criteria for franchising business integration and business expansion are outlined. It is explained how to choose your business format in terms of organization and basic project of business, advertising, personnel training, organization of production, sales, delivery of products. The need to introduce the process of franchising system control based on the basic franchiser object in course of which the amounts of financial expenses for opening the franchise business are calculated, the technological or production standards, service rules, administration, business organization, marketing policy, logistics, accounting system and taxation, the franchisee control system are proved. It is well-reasoned that the franchisee must also evaluate their capabilities, understand what franchise business is and specify status to finance franchise business in the required amount.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/30937
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 2019
URL for reference material: https://doi.org/10.12927/hcpap.2011.22440
References (Ukraine): 1. Карякіна О. Ю. Франчайзинг як правова форма ведення бізнесу (аспект перспективного законодавства). Форум права. 2011. № 2. С. 370–375.
2. Магомедова А. М. Франчайзинг в Україні: проблеми теорії та практики. Формування ринкових відносин в Україні. 2011. № 11. С. 52–56. https://doi.org/10.12927/hcpap.2011.22440
3. Момот Л. В. Розвиток фрайчайзингу в Україні. Наукові праці НУХТ. Економіка і соціальний розвиток. 2014. Том 20. № 5. С. 82–86.
4. Холин Е. С. Франчайзинг: концепция формирования системы, тенденции развития в условиях кризисна. Российское предпринимательство. 2015. Т. 16. № 11. C. 1657–1670.
5. Шевельов Б. Франчайзингові відносини: суть і проблеми розвитку в українському бізнесі. Молодь і ринок. 2012. № 11 (94). С. 148–151.
References (International): 1. Karyakina O. Y. Franchaisyng yak pravova forma vedennya biznesu (aspect perspektyvnogozakonodavstva). Forum prava. 2011. № 2. Р. 370–375.
2. Magomedova A. M. Franchaisyng v Ukraini: problemy teorii ta praktyky. Formuvannya rynkovyhvidnosyn v Ukraini. 2011. № 11. Р. 52–56. https://doi.org/10.12927/hcpap.2011.22440
3. Momot L. V. Rozvytok franchaisyngu v Ukraini. Naukovi praci NUHT. Ekonomika I socialnyi rozvytok. 2014. Tom 20. № 5. Р. 82–86.
4. Holin E. S. Franchaisyng: koncepciya formirovaniya sistemy, tendenciyi razvitiya v usloviyah krizisa. Rosiyskoe predprinimatelstvo. 2015. T. 16. № 11. Р. 1657–1670.
5. Shevelov B. Franchaisyngovi vidnosyny: sut i problem rozvytku v ukrainskomu biznesi. Molod i rynok. 2012. № 11 (94). Р. 148–151
Content type: Article
Appears in Collections:Галицький економічний вісник, 2019, № 5 (60)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.