Моля, използвайте този идентификатор за цитиране или линк към този публикация: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/30935

Заглавие: Стартап як інноваційна економічна діяльність
Други Заглавия: Start-up as an innovative economic entity
Автори: Лучко, Михайло
Шмітка, Станіслав
Дмуховський, Роберт
Luchko, Mykhailo
Szmitka, Stanisław
Dmuchowski, Robert
Affiliation: Тернопільський національний економічний університет, Тернопіль, Україна
Університет комп’ютерних наук та економіки, Ольштин, Польща
Ternopil National Economic University, Ternopil, Ukraine
University of Computer Sciences and Economics, TWP (Society for the Popularization of Culture and Science) Olsztyn, Poland
Bibliographic description (Ukraine): Лучко М. Стартап як інноваційна економічна діяльність / Михайло Лучко, Станіслав Шмітка, Роберт Дмуховський // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 60. — № 5. — С. 16–26. — (Економіка та управління національним господарством).
Bibliographic description (International): Luchko M., Szmitka S., Dmuchowski R. (2019) Startap yak innovatsiina ekonomichna diialnist [Start-up as an innovative economic entity]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 60, no 5, pp. 16-26 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (60), 2019
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 5 (60), 2019
Journal/Collection: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Issue: 5
Volume: 60
Дата на Публикуване: 28-Ное-2019
Submitted date: 5-Ное-2019
Date of entry: 1-Фев-2020
Издател: ТНТУ
TNTU
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.05.016
UDC: 330.341
Ключови Думи: стартап
підприємництво
конкурентоспроможність
стабільність
кооперація
бізнес
start up
entrepreneurship
competitiveness
stability
cooperation
business
Number of pages: 11
Page range: 16-26
Start page: 16
End page: 26
Резюме: Основна умова виживання та розвитку компанії в умовах мінливого та конкурентного середовища – потреба у широких, спеціалізованих знаннях та широкому спектрі навичок і ресурсів. Постійно мінливе середовище викликає інший погляд на механізми, що створюють конкурентну перевагу. Швидкі темпи змін, зростаюча складність навколишнього середовища і, перш за все, відсутність адекватного потенціалу можуть обмежити молодих, амбітних «підприємців-початківців». Тому вони шукають свій шлях розвитку бізнесу, де їх найбільша стурбованість – це брак капіталу, який вони могли б виділити для інвестицій та інновацій у галузі ринкової ніші. Стартапи – це ідеальна форма стимулювання підприємництва, а найбільшими перевагами, безумовно, є низькі витрати. Бізнес створений, насамперед, для клієнта, а торговці часто про це забувають. Саме унікальні цінності, які компанія може запропонувати споживачеві, є найважливішими. Стартапи дозволяють за принципом експерименту й дослідження ринку реального споживача уточнити кінцевий продукт відповідно до вимог та очікувань потенційного отримувача. Стартап – це тимчасове підприємство, яке знаходиться на початку свого життєвого циклу. Стартапи створені для визначення найоптимальнішої, масштабованої бізнес-моделі, в якій частка ринку компанії є відносно стабільною. Мета такої організації – відкриття нових ринків розвитку свого продукту й досягнення швидкого фінансового успіху, не виділяючи при цьому власні ресурси на цю модель підприємництва. Стартапи – це підприємницькі, інноваційні та найважливіші конкурентоспроможні форми ведення бізнесу, а також нові моделі управління або технології виготовлення відомого продукту. Великий інтерес, переважно молодих підприємців до цих підприємницьких структур, випливає з прийнятих припущень про стартапи: мінімізація витрат на підприємство, ризик та залучення ресурсів інвесторів, які підтримують новостворене підприємство. Це новий, інноваційний спосіб ведення бізнесу, альтернатива традиційним бізнес-моделям.
The basic condition for the survival and development of the company under variable and competitive environment is the need for broad, specialized knowledge and a wide range of skills and resources. The ever-changing environment requires another focus on the mechanisms that create a competitive advantage. The rapid changes, the increasing complexity of the environment and, above all, the lack of adequate potentials, can limit young, ambitious «novice entrepreneurs». So they are looking for their own way of business development, where the lack of capital that they could allocate for investment and innovation in the market industry niche is of their greatest concern. Startups are an ideal form of entrepreneurship stimulation, and the biggest advantages are certainly low costs. Business is created primarily for the customer, and traders often f orget about this. These exactly unique values that the company can offer to the consumer are the most important ones. Startups allow, on the principle of experimenting and real consumer market research to define the final product according to the requirements and expectations of the prospective recipient. Startup is a temporary enterprise that is at the beginning of its life cycle. Startups are established in order to identify the most optimal, scaled business model where the company's market share is relatively stable. The aim of such organization is to discover new markets for the development of its product and to achieve rapid financial success, herein not allocating its own resources for this entrepreneurship model. Startups are entrepreneurial, innovative and the most important competitive forms of business operation as well as new management models or the known product manufacturing technologies. The great interest of young people and entrepreneurs in these business ventures results from the adopted assumptions of startups: minimizing the venture and risk costs and involving the investor resources supporting newly -formed enterprise. This new, innovative method of business operation is the alternative to the traditional business models. The objective of the article is to present this innovative form of business operation by modern enterprises. The article is beneficial to all concern with economy and practice. We would greatly appreciate your comments
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/30935
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 2019
References (International): 1. Bogdanienko J., Kuzel M., Sobczak I., Uwarunkowania budowania konkurencyjności przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym, WAM, Toruń, 2007.
2. Drabińska U., Polskie startupy. Raport 2017, Startup Poland, Warszawa, 2017. P. 26.
3. Kałowski A.,Wysocki J., Start-up a uwarunkowania sukcesu. Wymiar teoretyczno-praktyczny. Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2017.
4. Pangsy – Kania M., Rola innowacji w sektorze usług, PARP Warszawa 2012.
5. Szymańska-Wieczorek A., Koncepcja kapitału ludzkiego w teorii ekonomii – przegląd wybranych pojęć, Studia i prace Wydziału Nauk Społecznych i zarządzania. Nr. 17.
6. Szymura-Tyc M., Zasoby oparte na wiedzy w procesie budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Przegląd Organizacji. Nr. 3. Warszawa. 2002.
Content type: Article
Показва се в Колекции:Галицький економічний вісник, 2019, № 5 (60)



Публикацияте в DSpace са защитени с авторско право, с всички права запазени, освен ако не е указно друго.