Empreu aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/30931

Títol: Маркетинговий аудит як інструмент оцінювання ефективності бізнесу
Altres títols: Marketing audit as a tool for business performance evaluation
Autor: Хаблюк, Оксана
Яцишин, Світлана
Голяш, Ірина
Khabliuk, Oksana
Yatsyshyn, Svitlana
Golyash, Iryna
Affiliation: Тернопільський національний економічний університет, Тернопіль, Україна
Ternopil National Economic University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Хаблюк О. Маркетинговий аудит як інструмент оцінювання ефективності бізнесу / Оксана Хаблюк, Світлана Яцишин, Ірина Голяш // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2019. — Том 60. — № 5. — С. 129–136. — (Бухгалтерський облік, аналіз та аудит).
Bibliographic description (International): Khabliuk O., Yatsyshyn S., Golyash I. (2019) Marketynhovyi audyt yak instrument otsiniuvannia efektyvnosti biznesu [Marketing audit as a tool for business performance evaluation]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 60, no 5, pp. 129-136 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (60), 2019
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 5 (60), 2019
Journal/Collection: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Issue: 5
Volume: 60
Data de publicació: 28-de -2019
Submitted date: 8-de -2019
Date of entry: 1-de -2020
Editorial: ТНТУ
TNTU
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.05.129
UDC: 339.13
657.6
Paraules clau: маркетинг
маркетинговий аудит
ефективність бізнесу
збутова діяльність
аудит
marketing
marketing audit
business efficiency
sales activity
audit
Number of pages: 8
Page range: 129-136
Start page: 129
End page: 136
Resum: Удосконалення аудиту маркетингової діяльності підприємства як одного з напрямів контролю є необхідною умовою його успішного функціонування в цілому. Дослідження присвячене маркетинговому аудиту як найрезультативнішому способу оцінювання ефективності маркетингової діяльності фірми. Розглянуто сутність маркетингового аудиту, як інструменту ефективності бізнесу та його значення в збутовій діяльності фірми. Визначено мету, завдання, предмет та цілі аудиту маркетингового середовища фірми як одного з напрямів аудиту бізнесу. Обґрунтовано необхідність застосування маркетингового аудиту на підприємствах для досягнення найвищої конкурентоспроможності продукції. Наведено основні характеристики маркетингового аудиту. Зазначено причини, за якими даний вид контролю використовується в нашій країні досить рідко. Наведено передумови виникнення та розвитку маркетингового аудиту, а також наведено його визначення, дані зарубіжними та вітчизняними авторами в різний час. Розглянуто методи аудиту внутрішнього та зовнішнього середовища, які набули найбільшого поширення в даний час. Розглянуто фактори зовнішнього та внутрішнього маркетингового середовища фірми, які враховуються аудиторами при аналізі маркетингового середовища підприємства. Зазначено та обґрунтовано критерії, яким повинен відповідати ефективний маркетинговий аудит, а саме: всеосяжність, систематичність, незалежність, періодичність. Обґрунтовано доцільність проведення маркетингового аудиту зовнішніми аудиторами для дотримання основних принципів аудиту. Визначено та встановлено передумови для успішного здійснення маркетингового аудиту й управління маркетингом. Зазначено основні фактори, які впливають на ефективність маркетингового аудиту, а також основні бар'єри, які впливають на використання маркетингового аудиту на практиці. Наведено основні характеристики маркетингового аудиту. Визначено критерії ефективності маркетингового аудиту та наведено ситуації, які вимагають термінового проведення аудиту маркетингової діяльності фірми.
Improvement of he audit of the enterprise marketing activities, as one of the control directions, is the required condition for its successful functioning as a whole. The investigation deals with marketing audit as the most effective way to evaluate the effectiveness of the firm marketing activities. Thus, the essence of marketing audit as a tool of business efficiency and its importance in the marketing activities of the firm are considered in this paper. The purpose, task, subject and objectives of the audit of the firm marketing env ironment as one of the areas of business audit are determined. The need to apply marketing audit at enterprises in order to achieve the highest competitiveness of products is substantiated. The main characteristics of marketing audit are presented. The authors specify the reasons why this type of control is rarely used in our country. The assumptions of marketing audit origin and development, as well as its definitions, given by foreign and domestic authors at different time are given in this paper. The authors review the methods of internal and external audit that are most widely used today. The factors of external and internal marketing environment of the firm, taken into account by the auditors in the analysis of the marketing environment of the enterprise are considered. The criteria that should be met by effective marketing audit, such as: comprehensiveness, systematic character, independence, periodicity are identified and substantiated. The relevance of conducting the marketing audit by external audito rs in order to follow the basic principles of the audit are explained in this paper. Prerequisites for successful marketing audit and marketing management are identified and established. The main factors influencing the effectiveness of marketing audit, as well as the main barriers affecting the use of marketing audit in practice are indicated. The main characteristics of marketing audit are given. The criteria of marketing audit effectiveness are defined and situations requiring urgent audit of firm marketing activity are shown.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/30931
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 2019
URL for reference material: http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/23708/1/копия%20публ.марк.ауд.%2b.pdf
http://www.marketing.spb.ru/lib-special/case/m_audit.htm
http://academics.eckerd.edu/instructor/trasorrj/MN%20373/The%20Marketing%20Audit%20Comes%20of%20Age.pdf
http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/13862/1/33_217-224_Vis_720_Menegment.pdf
http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3372
http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/23708/1/kopyya%20publ.mark.aud.%2b.pdf
References (Ukraine): 1. Голяш І. Д., Галушка Н. Й. Концепція маркетингового аудиту: проблеми теорії та практики. URL: http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/23708/1/копия%20публ.марк.ауд.%2b.pdf.
2. Зайцева Т. Ю. Критические точки аудита маркетинга предприятия. URL: http://www.marketing.spb.ru/lib-special/case/m_audit.htm.
3. Котлер Ф., Вонг В., Армcтронг Г., Сондерс Д. Основы маркетинга / пер. с англ. О. Медведь, В. Кулебы, С. Каденко. М.: Вильямс, 2007.
4. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / пер. с англ. СПб.: Питер Ком, 1999. 896 с.
5. Kotler P., Gregor W., Rodgers W. The Marketing Audit Comes of Age. URL: http://academics.eckerd.edu/instructor/trasorrj/MN%20373/The%20Marketing%20Audit%20Comes%20of%20Age.pdf.
6. Єрмоленко М. М. Маркетинговий менеджмент: навчальний посібник.К.: НАУ, 2001. 204 с.
7. Млинко І. Б. Аудит маркетингу: сутність, основні етапи та сфери проведення. URL: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/13862/1/33_217-224_Vis_720_Menegment.pdf.
8. Сагайдак М. П. Маркетинговий аудит цінової політики підприємства. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3372.
9. Шумейко В. М. Маркетинговий аудит промислового підприємства. Наукові праціКіровоградського національного технічного університету. Економічні науки: зб. наук. пр. КНТУ. 2004. Вип. 6. С. 269–274.
References (International): 1. Holyash I. D., Halushka N. Y. Kontseptsiya marketynhovoho audytu: problemy teoriyi ta praktyky. URL:http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/23708/1/kopyya%20publ.mark.aud.%2b.pdf .
2. Zaytseva T. Yu. Krytycheskye tochky audyta marketynha predpryyatyya. URL: http://www.marketing.spb.ru/lib-special/case/m_audit.htm.
3. Kotler F. Osnovi marketynha. M.: Vyl'yams, 2007.
4. Kotler F. Marketynh menedzhment / рer. s anhl.. SPb: Pyter Kom, 1999. 896 р.
5. Kotler P., Gregor W., Rodgers W. The Marketing Audit Comes of Age. URL: http://academics.eckerd.edu/instructor/trasorrj/MN%20373/The%20Marketing%20Audit%20Comes%20of%20Age.pdf.
6. Yermolenko M. M. Marketynhovyy menedzhment: navchal'nyy posibnyk. K.: NAU, 2001. 204 р.
7. Mlynko I. B. Audyt marketynhu: sutnist', osnovni etapy ta sfery provedennya. URL: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/13862/1/33_217-224_Vis_720_Menegment.pdf.
8. Sahaydak M. P. Marketynhovyy audyt tsinovoyi polityky pidpryyemstva. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3372.
9. Shumeyko V. M. Marketynhovyy audyt promyslovoho pidpryyemstva. Naukovi pratsiKirovohrads'koho natsional'noho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky: zb. nauk. pr. KNTU.2004. Vyp. 6. Р. 269–274.
Content type: Article
Apareix a les col·leccions:Галицький економічний вісник, 2019, № 5 (60)



Els ítems de DSpace es troben protegits per copyright, amb tots els drets reservats, sempre i quan no s’indiqui el contrari.