霂瑞霂��撘����迨��辣: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/29539

Title: Інформаційне забезпечення маркетингової діяльності в умовах формування й розвитку сучасних концепцій управління
Other Titles: Information providing marketing activity in the context of formation and development of contemporary concepts of management
Authors: Романова, Ольга
Шибун, Марина
Матвєєва, Марина
Romanova, Olha
Shybun, Maryna
Matveeva, Maryna
Affiliation: Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Дніпро, Україна
Dnipro National University named after Oles Honchar, Dnipro, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Романова О. Інформаційне забезпечення маркетингової діяльності в умовах формування й розвитку сучасних концепцій управління / Ольга Романова, Марина Шибун, Марина Матвєєва // Галицький економічний вісник. — ТНТУ, 2019. — Том 59. — № 4. — С. 65–74. — (Економіка та управління підприємством).
Bibliographic description (International): Romanova O., Shybun M., Matveeva M. (2019) Informatsiine zabezpechennia marketynhovoi diialnosti v umovakh formuvannia y rozvytku suchasnykh kontseptsii upravlinnia [Information providing marketing activity in the context of formation and development of contemporary concepts of management]. Galician economic bulletin, vol. 59, no 4, pp. 65-74 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 4 (59), 2019
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 4 (59), 2019
Journal/Collection: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Issue: 4
Volume: 59
Issue Date: 30-六月-2019
Submitted date: 29-七月-2019
Date of entry: 18-十二月-2019
Publisher: ТНТУ
TNTU
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2019.04.065
UDC: 338.5
658.8/.657
Keywords: маркетинг
збут
маркетингова діяльність
комерційна діяльність
торгова (збутова) діяльність
витрати на маркетинг
витрати на збут
облік витрат на маркетингову діяльність
модель обліку витрат на пакування готової продукції на виробництві
marketing
sales
marketing activity
commercial activity
trading (sales) activity
marketing expenses
expenses for sales
accounting of expenses for marketing activity. мodel of cost accounting for the packaging of money products at production
Number of pages: 10
Page range: 65-74
Start page: 65
End page: 74
Abstract: Визначну роль для прийняття обґрунтованих управлінських рішень щодо оптимізації прибутку та скорочення витрат підприємств в умовах формування й розвитку сучасних концепцій управління відіграє інформаційне забезпечення маркетингової діяльності. Узагальнення діючої в Україні системи збирання, накопичення, опрацювання та передавання інформації про витрати на маркетингову діяльність, організовану відповідно до вимог національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, свідчить про суттєві розбіжності між теорією маркетингу та обліковою практикою відображення й розкриття інформації про витрати підприємств на маркетинг у фінансовій звітності. Окреслено понятійний апарат маркетингової діяльності у термінології законодавства України, розкрито розбіжності між поняттями «маркетинг» та «збут», останній як центральний елемент маркетингової діяльності. Визначено сутність та основні напрямки організації інформаційного забезпечення й контролю маркетингової діяльності. Узагальнено склад витрат на маркетинг. Досліджено проблеми та напрямки вдосконалення інформаційно-аналітичного забезпечення управління витратами на маркетингову діяльність в умовах формування й розвитку сучасних концепцій управління, в основу якого покладено бухгалтерський облік витрат на маркетинг та розкриття інформації про них у фінансовій звітності підприємств. Запропоновано модель обліку витрат на пакування готової продукції, упровадження якої надає можливість організовувати обліково-аналітичне забезпечення маркетингової діяльності підприємства таким чином, щоб відділ маркетингу виконував усі свої функції – задовольнити аналітичні потреби користувачів фінансової звітності всіх рівнів управління та підвищити ефективність маркетингової діяльності підприємств через скорочення (оптимізацію) витрат на маркетинг.
A crucial role for making informed management decisions to optimize profitability and reduce costs of enterprises in the conditions of formation and development of modern concepts of management is information support of marketing activity. Generalization of the existing in Ukraine system of collection, accumulation, processing and transmission of information about the costs of marketing activities organised in accordance with the requirements of national regulations (standards) of accounting indicates a significant discrepancy between the theory of marketing and accounting practices of reflection and disclosure of business expenditure on marketing in financial statements. The article outlines the conceptual framework of marketing activities in the terminology of the legislation of Ukraine, revealed the differences between «marketing» and «sales», the latter as the Central element of marketing activities. Defined the essence and main directions of organization of information support and control of marketing activities. Generally, the composition of marketing costs. The problems and directions of perfection of information and analytical support cost management on marketing activity in the conditions of formation and development of modern concepts of management, which is based on the accounting of marketing costs and disclosure of information in the financial statements of enterprises, the proposed model of cost accounting for the packaging of finished products, the introduction of which gives a possibility to organize accounting and analytical support for marketing activities of the company so that the marketing Department met all of its functions; to satisfy analytical needs of users of financial statements to all levels of management and increase the efficiency of marketing activities of enterprises through a reduction (optimization) marketing costs
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/29539
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 2019
URL for reference material: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0750-99
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0893-99
http://www.economics.opu.ua/files/archive/2013/n2.htm
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0123837-12
https://zakon.rada.gov.ua/laws/term/t/page4/name
https://zakon.rada
References (Ukraine): 1. Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати» Мінфін України; Наказ, Положення від 31.12.1999 № 318. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00 (дата звернення: 07.06.2019).
2. Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 8 «Нематеріальні активи» Мінфін України; Наказ, Положення від 8.10.1999 № 242. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0750-99 (дата звернення: 07.06.2019).
3. Податковий кодекс України. Закон України від 02.12.2010 № 2755-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17 (дата звернення: 07.06.2019).
4. Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджена наказом Мінфін України від 30.11.1999 № 291. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0893-99 (дата звернення: 07.06.2019).
5. Давидова Т. М. Методологічні аспекти обліку витрат на збут та відображення їх в фінансовій звітності. Вісник податкової служби України. № 8. 2010. 14–15 с.
6. Шпак Н. О., Кирилич Т. Ю. Роль маркетингової діяльності у функціонуванні вітчизняних промислових підприємств. Економіка: реалії часу. 2013. № 2 (7). URL: http://www.economics.opu.ua/files/archive/2013/n2.htm (дата звернення: 07.06.2019).
7. Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо віднесення витрат на оплату маркетингових та рекламних послуг до складу витрат ДПС України; Наказ, Консультації, Питання-відповідь від 15.02.2012 № 123. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0123837-12 (дата звернення: 07.06.2019).
8. Термінологія законодавства (станом на 07.06.2019). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/term/t/page4/name (дата звернення: 07.06.2019).
9. Романова О. В, Шибун М. О. Обліково-аналітичне забезпечення маркетингової діяльності. Розвиток бізнес-аналітики, обліку та оподаткування в умовах глобалізації, загострення енергетичних проблем: збірник матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Дніпро, 11–12 квітня 2019 р.). Дніпро, 2019. С. 107–109.
10. Романова О. В, Матвєєва М. С. Напрямки вдосконалення обліку витрат на маркетингову діяльність. Розвиток бізнес-аналітики, обліку та оподаткування в умовах глобалізації, загострення енергетичних проблем: збірник матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Дніпро, 11–12 квітня 2019 р.). Дніпро, 2019. С. 54–55.
References (International): 1. Polozhennya (standartu) bukhhaltersʹkoho obliku 16 “Vytraty” vid 31.12.1999 р. № 318. URL: https:// zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00.
2. Polozhennya (standartu) bukhhaltersʹkoho obliku 8 “Nematerialʹni aktyvy” vid 31.12.1999 р. № 318. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0750-99.
3. Zakon Ukrayiny “Podatkovyy kodeks Ukrayiny” vid 02.12.2010 p. № 2755-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17.
4. Instruktsiya pro zastosuvannya Planu rakhunkiv bukhhaltersʹkoho obliku aktyviv, kapitalu, zobov'yazanʹ i hospodarsʹkykh operatsiy pidpryyemstv i orhanizatsiy vid 30.11.1999 № 291. URL: https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/z0893-99.
5. Davydova T. M. Metodolohichni aspekty obliku vytrat na zbut ta vidobrazhennya yikh v finansoviy zvitnosti. Methodological aspects of accounting for sales expenses and their presentation in financial statements. Visnyk podatkovoyi sluzhby Ukrayiny. 2010. No. 8. Pp. 14–15.
6. Shpak N. O., Kyrylych T. YU. Rolʹ marketynhovoyi diyalʹnosti u funktsionuvanni vitchyznyanykh promyslovykh pidpryyemstv. The role of marketing activity in the functioning of domestic industrial enterprises. Naukovyy zhurnal. 2013. No. 2 (7). Pp. 103–110. URL: http://www.economics.opu.ua/files/archive/2013/n2.htm.
7. Pro zatverdzhennya Uzahalʹnyuyuchoyi podatkovoyi konsulʹtatsiyi shchodo vidnesennya vytrat na oplatu marketynhovykh ta reklamnykh posluh do skladu vytrat DPS Ukrayiny vid 15.02 .2012 № 123. URL:https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0123837-12.
8. Terminolohiya zakonodavstva (stanom na 07.06.2019). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/term/t/page4/name (data zvernennya: 07.06.2019).
9. Romanova O. V, Shybun M. O. Oblikovo-analitychne zabezpechennya marketynhovoyi diyalʹnosti.Accounting and analytical support of marketing activity. Mizhnarodnu naukovo-praktychnu konferentsiyu “Rozvytok biznes-analityky, obliku ta opodatkuvannya v umovakh hlobalizatsiyi, zahostrennya enerhetychnykh problem”. (m. Dnipro, 11–12 kvitnya 2019 roku). Dnipro, 2019. Pp. 107–109.
10. Romanova O. V., Matvyeyeva M. S. Napryamky vdoskonalennya obliku vytrat na marketynhovu diyalʹnistʹ. Areas of improvement of the accounting of expenses for marketing activity. Mizhnarodnu naukovopraktychnu konferentsiyu “Rozvytok biznes-analityky, obliku ta opodatkuvannya v umovakh hlobalizatsiyi, zahostrennya enerhetychnykh problem”. (m. Dnipro, 11–12 kvitnya 2019 roku). Dnipro, 2019. Pp. 54–55.
Content type: Article
�蝷箔����:Галицький економічний вісник, 2019, № 4 (59)



�DSpace銝剜�������★��������雿��.