Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/27154
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОлійник, Наталія-
dc.contributor.authorБурик, Юлія-
dc.contributor.authorОлейник, Наталья-
dc.contributor.authorБурик, Юлия-
dc.contributor.authorOliinyk, Nataliia-
dc.contributor.authorBuryk, Juliia-
dc.date.accessioned2019-01-09T13:41:07Z-
dc.date.available2019-01-09T13:41:07Z-
dc.date.issued2018-12-
dc.date.submitted2018-09-
dc.identifier.citationОлійник Н., Бурик Ю. Конкурентоспроможність підприємства як визначальна характеристика ефективності його функціонування [Електронний ресурс] / Наталія Олійник, Юлія Бурик // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2018. — Вип. 2 (19). — С. 3-12. — Режим доступу до журн.: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2018/18onmejf.pdfuk_UA
dc.identifier.issn2223-3822-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/27154-
dc.description.abstractУ статті досліджено еволюцію наукових поглядів щодо розуміння поняття «конкуренція». Наведено дефініції конкурентоспроможності, які запропоновані українськими та закордонними вченими-економістами. Систематизовано підходи до визначення сутності категорії «конкурентоспроможність підприємства», конкретизовано і доповнено її зміст. Обґрунтовано, що під конкурентоспроможністю підприємства слід розуміти відображення міри реалізації потенційних можливостей підприємства домінувати над конкурентами на ринку у короткостроковій та довгостроковій перспективі. Ідентифіковано сукупність чинників, що забезпечують конкурентні переваги підприємства. Встановлено, що специфічне поєднання факторів є об’єктивною передумовою створення стійких конкурентних позицій підприємства на ринку. Виокремлено перспективи подальших поглиблених досліджень, що базуватимуться на вивченні методики оцінювання конкурентоспроможності підприємства.uk_UA
dc.description.abstractЦель работы заключается в проведении исследований и совершенствовании теоретического подхода к определению сущности конкурентоспособности предприятия как определяющей характеристики эффективности его функционирования. В статье исследована эволюция научных взглядов к пониманию понятия «конкуренция». Приведены дефиниции конкурентоспособности, предложенные украинскими и зарубежными учеными-экономистами. Систематизированы подходы к определению сущности категории «конкурентоспособность предприятия», конкретизировано и дополнено её содержание. Обосновано, что под конкурентоспособностью предприятия следует понимать отражение меры реализации потенциальных возможностей предприятия доминировать над конкурентами на рынке в краткосрочной и долгосрочной перспективе. Идентифицировано совокупность факторов, обеспечивающих конкурентные преимущества предприятия. Установлено, что специфическое сочетание факторов является объективной предпосылкой создания устойчивых конкурентных позиций предприятия на рынке. Выделены перспективы дальнейших углубленных исследований, которые будут базироваться на изучении методики оценки конкурентоспособности предприятия.uk_UA
dc.description.abstractThe purpose of the paper is to research and improve the theoretical approach to determining the essence of enterprise competitiveness as a defining characteristic of the effectiveness of its functioning. The article investigates the evolution of scientific views to the understanding of "competition" concept. The definitions of competitiveness offered by Ukrainian and foreign scientists-economists are presented. The approaches to the definition of the category "enterprise competitiveness" are systematized, the content of it is specified and supplemented. It is grounded that enterprise competitiveness should be understood as reflecting the degree of realization of the potential company power to dominate competitors in the market in the short and long term. The set of factors providing the competitive advantages of the enterprise is identified. It has been established that a specific combination of factors is an objective background for the creation of stable competitive positions of the company in the market. The prospects for further in-depth researches based on the study of the methodology for assessing the competitiveness of the enterprise are outlined.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe authors received no direct funding for this research.uk_UA
dc.format.extent3-12-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)uk_UA
dc.relation.urihttp://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2018/18onmejf.pdfuk_UA
dc.relation.urihttp://www.rusnauka.com/9_KPSN_2011/Economics/6_84127.doc.htmuk_UA
dc.relation.urihttp://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2014/14ssmvsu.pdfuk_UA
dc.subjectконкуренціяuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможність підприємстваuk_UA
dc.subjectчинникиuk_UA
dc.subjectоцінкаuk_UA
dc.subjectконкуренцияuk_UA
dc.subjectконкурентоспособностьuk_UA
dc.subjectконкурентоспособность предприятияuk_UA
dc.subjectфакторыuk_UA
dc.subjectоценкаuk_UA
dc.subjectcompetitionuk_UA
dc.subjectcompetitiveneuk_UA
dc.subjectenterprise competitivenessuk_UA
dc.subjectfactorsuk_UA
dc.subjectassessmentuk_UA
dc.titleКОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ВИЗНАЧАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЕФЕКТИВНОСТІ ЙОГО ФУНКЦІОНУВАННЯuk_UA
dc.title.alternativeКОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТЬ ПРЕДПРИЯТИЯ КАК ОПРЕДЕЛЯЮЩАЯ ХАРАКТЕРИСТИКА ЭФФЕКТИВНОСТИ ЕГО ФУНКЦИОНИРОВАНИЯuk_UA
dc.title.alternativeENTERPRISE COMPETITIVENESS AS A DEFINING CHARACTERISTIC OF THE EFFICIENCY OF ITS FUNCTIONINGuk_UA
dc.title.alternativeKonkurentospromozhnist pidpryiemstva yak vyznachalna kharakterystyka efektyvnosti yoho funktsionuvanniauk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holderЕлектронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава», 2018uk_UA
dc.coverage.placenameТернопільuk_UA
dc.format.pages10-
dc.subject.udc339.137uk_UA
dc.relation.references1. Азоев Г. Л. Конкурентные преимущества фирмы / Г. Л. Азоев, А. П. Челенков. – М.: ОАО «Новости», 2000. – 255 с.uk_UA
dc.relation.references2. Азоев Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика / Г. Л. Азоев. – М.: Центр экономики и маркетинга,1996. – 208 с.uk_UA
dc.relation.references3. Азоев Г. Л. Маркетинг. Словарь. / Г. Л. Азоев, П. С. Завьялов, Л. Ш. Лозовский, А. Г. Поршев, Б. А. Райзенберг. − М.: Экономика, 2000. – 362 с.uk_UA
dc.relation.references4. Бондаренко А. Л. Поняття конкурентоспроможності підприємства в системі економічних наук [Електронний ресурс] / А. Л. Бондаренко. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/9_KPSN_2011/Economics/6_84127.doc.htm.uk_UA
dc.relation.references5. Василькова Ю. К. Теоретичний базис конкурентоспроможності підприємства / Ю. К. Василькова, Н. М. Олійник // Економічний простір: Збірник наукових праць. – Дніпро: ПДАБА. – 2018. – № 129. – С. 153-163.uk_UA
dc.relation.references6. Градов А. П. Экономическая стратегия фирмы: Учебное пособие / А. П. Градов. – СПб. : Спец. лит., 2003. – 958 c.uk_UA
dc.relation.references7. Ермолов М. О. Чем отличается конкурентоспособность фирмы от конкурентоспособности товара / М. О. Ермолов // Как продать ваш товар на внешнем рынке. – М.: Мысль, 2001. – С. 228-241.uk_UA
dc.relation.references8. Киперман Г. Я. Рыночная экономика: Словарь / Г. Я. Киперман. – М.: Республика, 2003. – 455 с.uk_UA
dc.relation.references9. Круглов М. И. Стратегическое управление компанией: Учебник для вузов / М. И. Круглов. – М.: Рус. делов. лит., 1998. – 768 с.uk_UA
dc.relation.references10. Макаренко С. М. Шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємств в сучасних умовах господарювання / С. М. Макаренко, Г. О. Копосов, Н. М. Олійник, Т. А. Калинська // Таврійський науковий вісник: Науковий журнал. – Херсон: Айлант, 2010. – Вип. 68. – С. 281-288.uk_UA
dc.relation.references11. Маршалл А. Принципы экономической науки / А. Маршалл – М.: Прогресс, 1993. – 994 с.uk_UA
dc.relation.references12. Oliinyk N. Formation of the organizational and economic mechanism of increase competitiveness of Ukrainian milk processing plants / N. Oliinyk, S. Makarenko // Foresight management: formation and transformation adaptive business organizations : International collective monograph. – Tbilisi. Georgia: Promotion agency «MP Group», 2017. – Vol. 1. – 270 p. – P. 172-179.uk_UA
dc.relation.references13. Піддубний І. О. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства : Навчальний посібник / І. О. Піддубний, А. І. Піддубна. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2004. – 264 с.uk_UA
dc.relation.references14. Рикардо Д. Начало политической экономии и налогового обложения: Том 2 / Д. Рикардо. – М.: Эконов, 1993.uk_UA
dc.relation.references15. Скударь Г. М. Управление конкурентоспособностью крупного акционерного общества: проблемы и решения / Г. М. Скударь. – К.: Наукова думка, 1999. – 496 с.uk_UA
dc.relation.references16. Смит А. Исследование о природе и причине богатства народов / А. Смит. − М.: Соцэкгиз, 1962. – 423 с.uk_UA
dc.relation.references17. Співак С. Управління конкурентоспроможністю підприємства в сучасних умовах [Електронний ресурс] / С. Співак // Соціально-економічні проблеми і держава. – 2014. – Вип. 1 (10). – С. 287-293. – Режим доступу до журн.: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2014/14ssmvsu.pdf.uk_UA
dc.relation.references18. Tyuhtenko N. A. Increasing competitiveness of the enterprise by improving logistic strategy of distribution of production and supply of raw materials / N. A. Tyuhtenko, S. M. Makarenko, N. M. Oliinyk // Науковий вісник Полісся. – 2018. – № 2 (14). – Ч. 2. – С. 56-63.uk_UA
dc.relation.references19. Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент / Р. А. Фатхутдинов – М.: Издательско-книготорговый центр «Маркетинг», 2002. – 892 с.uk_UA
dc.relation.references20. Хруцький В. Є. Сучасний маркетинг / В. Є. Хруцький, І. В. Корнєєва. – М.: «Фінанси і статистика», 2004. – 461 с.uk_UA
dc.relation.references21. Шарко М. В. Управління конкурентоспроможністю підприємств у сучасних умовах : Колективна монографія / за заг. ред. д.е.н., проф. М. В. Шарко. – ПП Вишемирський В. С., 2016. – 177 с.uk_UA
dc.relation.referencesen1. Azoev, H. L., Chelenkov, A. P. (2000) Konkurentnыe preymushchestva fyrmы [Competitive advantages of the enterprise]. Moscow: Novosty. (in Russian).uk_UA
dc.relation.referencesen2. Azoev, H. L. (1996) Konkurentsyia: analyz, stratehyia y praktyka [Competition: analysis, strategy and practice]. Moscow: Tsentr ekonomyky y marketynha. (in Russian).uk_UA
dc.relation.referencesen3. Azoev, H. L., Zavialov, P. S., Lozovskyi, L. Sh., Porshev, A. H., Raizenberh, B. A. (2000) Marketynh. Slovar [Marketing. Vocabulary]. Moscow: Ekonomika. (in Russian).uk_UA
dc.relation.referencesen4. Bondarenko A. L. (2011) Poniattia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva v systemi ekonomichnykh nauk [A concept of enterprise competitiveness in the system of economic sciences] (electronic journal). Available at: http://www.rusnauka.com/9_KPSN_2011/Economics/6_84127.doc.htm.uk_UA
dc.relation.referencesen5. Vasyljkova, Ju. K., Oliinyk, N. M. (2018) Teoretychnyj bazys konkurentospromozhnosti pidpryjemstva [Theoretical basis of competitiveness of the enterprise]. Ekonomichnyj prostir: Zbirnyk naukovykh pracj, vol. 129, pp. 153-163.uk_UA
dc.relation.referencesen6. Hradov, A. P. (2003) Ekonomicheskaya strategiya firmyi : Uchebnoe posobie [The economic strategy of the enterprise: Tutorial]. Sankt-Peterburh: Spets. lyt. (in Russian).uk_UA
dc.relation.referencesen7. Ermolov, M. O. (2001) Chem otlychaetsia konkurentospomsobnost fyrmy ot konkurentosposobnosty tovara [What does the competitiveness of enterprise differ in from the competitiveness of commodity]. Kak prodat vash tovar na vneshnem ryinke, pp. 228-241.uk_UA
dc.relation.referencesen8. Kyperman, H. Ya. (2003) Rynochnaia ekonomika : Slovar [Market economy: Vocabulary]. Moscow: Respublyka. (in Russian).uk_UA
dc.relation.referencesen9. Kruhlov, M. Y. (1998) Strategicheskoe upravlenie kompaniey: Uchebnik dlya vuzov [Strategic Management of the Enterprise: A textbook for universities]. Moscow: Rus. delov. lyt. (in Russian).uk_UA
dc.relation.referencesen10. Makarenko, S. M., Koposov, Gh. O., Olijnyk, N. M., Kalynsjka, T. A. (2010) Shljakhy pidvyshhennja konkurentospromozhnosti pidpryjemstv v suchasnykh umovakh ghospodarjuvannja [The ways of enterprise competitiveness increasing in modern conditions] Tavrijsjkyj naukovyj visnyk : Naukovyj zhurnal, vol. 68, pp. 281-288.uk_UA
dc.relation.referencesen11. Marshall, A. (1993) Pryntsypy ekonomycheskoi nauky [Principles of Economics]. Moscow: Prohress. (in Russian).uk_UA
dc.relation.referencesen12. Oliinyk, N., Makarenko, S. (2017) [Formation of the organizational and economic mechanism of increase competitiveness of Ukrainian milk processing plants]. [Foresight management: formation and transformation adaptive business organizations: International collective monograph]. Tbilisi: MP Group, vol. 1, pp. 172-179.uk_UA
dc.relation.referencesen13. Piddubnyi, I. O., Piddubna, A. I. (2004) Upravlinnja mizhnarodnoju konkurentospromozhnistju pidpryjemstva: Navchaljnyj posibnyk [Management of enterprise international competitiveness: tutorial]. Kharkiv: INZhEK. (in Ukrainian).uk_UA
dc.relation.referencesen14. Rykardo, D. (1993) Nachalo politicheskoy ekonomii i nalogovogo oblozheniya: Tom 2 [The beginning of political economy and taxation: Part 2]. Moscow: Ekonov. (in Russian). 15. Skudar, H. M. (1999) Upravlenye konkurentosposobnostiu krupnoho aktsyonernoho obshchestva: problemы y reshenyia [Management of the competitiveness of large joint-stock company: problems and decisions]. Kyiv: Naukova dumka. (in Ukrainian). 16. Smyt, A. (1962) Yssledovanye o pryrode y prychyne bohatstva narodov [Studying of the nature and cause of the nations' wealth]. Moscow: Sotsekgiz. (in Russian). 17. Spivak, S. (2014) Upravlinnja konkurentospromozhnistju pidpryjemstva v suchasnykh umovakh [Management of competitiveness enterprise in modern terms]. Socialjno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), vol. 10, no 1, pp. 287-293. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2014/14ssmvsu.pdf. 18. Tyuhtenko, N. A., Makarenko, S. M., Oliinyk, N. M. (2018) [Increasing competitiveness of the enterprise by improving logistic strategy of distribution of production and supply of raw materials]. Naukovyj visnyk Polissja [Scientific bulletin of Polissia], vol. 2, no 2 (14), pp. 56-63. 19. Fatkhutdynov, R. A. (2002) Konkurentosposobnost organizatsii v usloviyah krizisa: ekonomika, marketing, menedzhment [An enterprise competitiveness in a crisis: economy, marketing, management]. Moscow: Marketing. (in Russian). 20. Khrutskyi, V. Ye., Kornieieva, I. V. (2004) Suchasnyi marketynh [Modern marketing]. Moscow: Finansy i statystyka. (in Russian). 21. Sharko, M. V. (2016) Upravlinnja konkurentospromozhnistju pidpryjemstv u suchasnykh umovakh : Kolektyvna monoghrafija [Management of enterprises’ competitiveness in modern conditions: Collective monograph]. Kherson: Vyshemyrskyi V.S. (in Ukrainian).uk_UA
dc.relation.referencesen15. Skudar, H. M. (1999) Upravlenye konkurentosposobnostiu krupnoho aktsyonernoho obshchestva: problemy reshenyia [Management of the competitiveness of large joint-stock company: problems and decisions]. Kyiv: Naukova dumka. (in Ukrainian).uk_UA
dc.relation.referencesen16. Smyt, A. (1962) Yssledovanye o pryrode y prychyne bohatstva narodov [Studying of the nature and cause of the nations' wealth]. Moscow: Sotsekgiz. (in Russian).uk_UA
dc.relation.referencesen17. Spivak, S. (2014) Upravlinnja konkurentospromozhnistju pidpryjemstva v suchasnykh umovakh [Management of competitiveness enterprise in modern terms]. Socialjno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), vol. 10, no 1, pp. 287-293. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2014/14ssmvsu.pdf.uk_UA
dc.relation.referencesen18. Tyuhtenko, N. A., Makarenko, S. M., Oliinyk, N. M. (2018) [Increasing competitiveness of the enterprise by improving logistic strategy of distribution of production and supply of raw materials]. Naukovyj visnyk Polissja [Scientific bulletin of Polissia], vol. 2, no 2 (14), pp. 56-63. https://doi.org/10.25140/2410-9576-2018-2-2(14)-56-63uk_UA
dc.relation.referencesen19. Fatkhutdynov, R. A. (2002) Konkurentosposobnost organizatsii v usloviyah krizisa: ekonomika, marketing, menedzhment [An enterprise competitiveness in a crisis: economy, marketing, management]. Moscow: Marketing. (in Russian).uk_UA
dc.relation.referencesen20. Khrutskyi, V. Ye., Kornieieva, I. V. (2004) Suchasnyi marketynh [Modern marketing]. Moscow: Finansy i statystyka. (in Russian).uk_UA
dc.relation.referencesen21. Sharko, M. V. (2016) Upravlinnja konkurentospromozhnistju pidpryjemstv u suchasnykh umovakh : Kolektyvna monoghrafija [Management of enterprises’ competitiveness in modern conditions: Collective monograph]. Kherson: Vyshemyrskyi V.S. (in Ukrainian).uk_UA
dc.identifier.citationenOliinyk, N., Buryk, J. (2018) Konkurentospromozhnist pidpryiemstva yak vyznachalna kharakterystyka efektyvnosti yoho funktsionuvannia [Enterprise competitiveness as a defining characteristic of the efficiency of its functioning]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 19, no. 2, pp. 3-12. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2018/18onmejf.pdfuk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/sepd2018.02.003-
dc.subject.jelM20uk_UA
dc.subject.jelD47uk_UA
dc.contributor.affiliation*Херсонський національний технічний університет вул. Бериславське шосе, 24, м. Херсон, Україна, 73008 e-mail: nat-o@ukr.net к.т.н., доцент, докторантuk_UA
dc.contributor.affiliation**Херсонський національний технічний університет вул. Бериславське шосе, 24, м. Херсон, Україна, 73008 e-mail: yburik@mail.ua аспірантuk_UA
dc.citation.journalTitleЕлектронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"-
dc.citation.issue2(19)-
dc.citation.spage3-
dc.citation.epage12-
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2018, Випуск 2(19)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
18onmejf.pdfКОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ВИЗНАЧАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЕФЕКТИВНОСТІ ЙОГО ФУНКЦІОНУВАННЯ944,4 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.