Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/22392

Назва: Обґрунтування параметрів та покращання фрикційних властивостей вузлів гальмівних пристроїв піднімально-транспортних машин
Інші назви: Justification of parameters and improvement of friction properties of braking devices assemblies of the lifting-and-shifting machines
Обоснование параметров и улучшение фрикционных свойств узлов тормозных устройств подъемно-транспортных машин
Автори: Стадник, Олег Богданович
Бібліографічний опис: Стадник О. Б. Обґрунтування параметрів та покращання фрикційних властивостей вузлів гальмівних пристроїв піднімально-транспортних машин : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : спец. 05.05.05 “Піднімально-транспортні машини” / О. Б. Стадник. – Тернопіль, 2017. – 25 с.
Стаднык О. Б. Обоснование параметров и улучшение фрикционных свойств узлов тормозных устройств подъемно-транспортных машин. – Квали- фикационный научный труд на правах рукописи. Диссертация на соискание ученой степени кандидата технических наук по специальности 05.05.05 – «Подъемно-транспортные машины». – Тернопольский национальный технический университет имени Ивана Пулюя, Тернополь, 2017.
Bibliographic description: Stadnyk O. B. Justification of parameters and improvement of friction properties of braking devices assemblies of the lifting-and-shifting machines. – The qualification scientific work on the manuscript copyright. The thesis for the Degree of Candidate of Technical Sciences in the specialty 05.05.05 – lifting-and-shifting machines. Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, 2017.
Дата публікації: 12-лис-2017
Дата подання: 10-лис-2017
Видавництво: Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя
Країна (код): UA
Науковий ступінь: кандидат технічних наук
Рівень дисертації: кандидатська дисертація
Шифр та назва спеціальності: 05.05.05 – піднімально-транспортні машини
Рада захисту: Спеціалізована вчена рада К 58.052.03
Установа захисту: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Члени комітету: Гевко, Іван Богданович
Ромасевич, Юрій Олександрович
УДК: 621.891(043.3)
Теми: гальмівні пристрої
дисково-колодкове гальмо
пари тертя
гальмівні режими
braking devices
disk-block brake
friction pairs
braking regimes
mine winder
energy loading
operating parameters
wear and friction properties
тормозные устройства
дисково-колодочный тормоз
шахтная подъемная машина
пары трения
энергонагруженность
тормозные режимы
эксплуатационные параметры
износо-фрикционные свойства
шахтна піднімальна машина
енергонавантаженість
експлуатаційні параметри
зносо-фрикційні властивості
енергонавантаженість
Короткий огляд (реферат): Розглянуто шляхи зниження енергонавантаженості пар тертя дисково-колодкових гальм для приводів піднімально-транспортних машин. Обґрунтовано основні конструктивні параметри гальмівного диска з використанням методу геометричного програмування та ресурсу фрикційних накладок на основі методу оцінки потужності тертя вузлів гальма. Реалізовано засоби зниження енергонавантаженості пар тертя гальма за рахунок використання удосконалених гальмівних дисків, які інтенсифікують кондуктивне та випарювально-конденсаційне охолодження їх матових та полірованих поверхонь. Ефективне зниження енергонавантаженості пар тертя гальма суттєво підвищило його експлуатаційні параметри. Запропоновано ряди еквівалентності між різними динамічними моделями дисково-колодкових гальм і модульним гальмом шахтної піднімальної машини за характеристичним критерієм потужності з покращеними зносо-фрикційними властивостями їх робочих поверхонь.
The paper considers the ways of reducing the energy loading of friction pairs of disk-block brakes for drives of lifting-and-shifting machines. The basic design pa- rameters of the brake disk with the use of the geometric programming method and the resource of friction overlays are grounded on the basis of the method of estimating the friction power of the braking units. The means of reducing the energy loading of the friction pairs due to the use of advanced brake discs intensifying conductive and evaporationcondensation cooling of their matte and polished surfaces are implement- ed. The effective reduction of the energy loading of friction pairs of the brake signifi- cantly increased its operating parameters. The author suggests the series of equivalence between different dynamic mod- els of disk brakes and a modular brake of a mine winder according to the characteris- tic criterion of power with the improved wear and friction properties of their working surfaces.
Проанализированы конструкции, режимы работы и оценена энергонагру- женность пар трения дисково-колодочных тормозов подъемно-транспортных ма- шин. Произведен выбор динамической модели для приводов указанных машин, в частности для шахтных подъемных машин. Сформулированы задачи исследований. Рассмотрены методы управления энергонагруженностью при импульсном и длительном тепловом нагружении узлов трения с учетом эффективности вынужденного воздушного и принудительного охлаждения матовых и полиро- ванных поверхностей тормозных дисков. Установлено влияние энергонагру- женности на напряженно-деформированное состояние тормозных дисков, что необходимо учитывать при расчете их конструктивных параметров. Сформулированы задачи экспериментальных исследований, приведено подробное описание объектов исследований, методики и комплекса измери- тельной аппаратуры. Произведена оценка износо-фрикционных свойств пар трения тормоза с учетом их энергонагруженности. Проиллюстрированы особенности расчета конструктивных параметров тормозных дисков на основе геометрического программирования с выходом на алгоритм, программу и результаты расчета. Произведена сравнительная оценка эксплуатационных параметров серийных и усовершенствованных фрикционных узлов дисково-колодочных тормозов для приводов подъемно-транспортных ма- шин. Установлены ряды эквивалентности между энергонагруженностью пар трения динамической модели дисково-колодочных тормозов для их применения в модульном дисково-колодочном тормозе шахтных подъемных машин.
Опис: Дисертація на правах рукопису. Робота виконана в Івано-Франківському національному технічному університеті нафти і газу Міністерства освіти і науки України.
Захист відбудеться «14» грудня 2017 р. об 1100 годині на засіданні спеціалізованої вченої ради К 58.052.03 у Тернопільському національному технічному університеті імені Івана Пулюя за адресою: 46001, м. Тернопіль, вул. Руська, 56, корп. 2, ауд. 58.
З дисертацією можна ознайомитись в науково-технічній бібліотеці Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя за адресою: 46001, м. Тернопіль, вул. Руська, 56, корпус No2.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/22392
Власник авторського права: © Стадник Олег Богданович, 2017
Перелік літератури: 1. Проектный и проверочный расчет фрикционных узлов барабанно- и дисково-колодочных тормозов автотранспортных средств. Стандарт / [А. Х. Джа- нахмедов, Дж. Г. Курбанов, А. И. Вольченко, Н. А. Вольченко, А. В. Возный, О. Б. Стаднык]. – Баку: Апострофф, 2016 – 264 с. (Здобувачем досліджено енергонава- нтаженість серійних та удосконалених пар тертя гальмівних дисків). 2. Вольченко Н. А. Экспериментальные исследования энергонагружен- ности металлополимерных пар трения барабанно-колодочных тормозов авто- транспортных средств / Н. А. Вольченко, С. И. Криштопа, П. С. Красин, О. Б. Стаднык // Проблеми тертя та зношування: наук. -техн. зб. – К.: НАУ, 2014. – Вип. 3(64). – С. 67-74. (Здобувачем виявлено причини термостабілізаційного стану ободу гальмівного барабана). 3. Журавлев Д. Ю. Энергонагруженность фрикционного взаимодействия пар трения барабанно-колодочных тормозов / Д. Ю. Журавлев, Я. В. Курыляк, О. Б. Стаднык // Міжвуз. зб. «Наукові нотатки». – Луцьк, 2014. – Вип. 45. - С. 198-203. (Здобувачем встановлено вплив різних видів навантаження на енер- гоємність пар тертя). 4. Компьютерное моделирование энергонагруженности металлополи- мерных пар трения ленточно-колодочных тормозов буровых лебедок (часть первая) / Д. Ю. Журавлев, С. И. Криштопа, И. О. Бекиш, А. В. Возный, О. Б. Стаднык // Проблеми тертя та зношування: наук.-техн. зб. – К.: НАУ, 2014. – Вип. 4(65). – С. 47-59. (Здобувачем досліджено вплив шорсткості металополі- мерних пар гальм при їх енергонавантаженості). 5. Компьютерное моделирование энергонагруженности металлополи- мерных пар трения ленточно-колодочных тормозов буровых лебедок (часть вторая) / М. В. Киндрачук, Д. А. Вольченко, С. И. Криштопа, Д. Ю. Журавлев, О. Б. Стаднык // Проблеми тертя та зношування: наук. -техн. зб. – К.: НАУ, 2015. – Вип. 1(66). – С. 64-81. (Здобувачем визначено електричний баланс струмів у зоні контакту мікровиступів пар тертя при фрикційній взаємодії). 6. До питання визначення кількості повітря, яке омиває поверхні різних типів дисків у дисково-колодковому гальмі (частина перша) / Д. О. Вольченко, Д. Ю. Журавльов, О. Б. Стадник // Прикарпатський вісник НТШ. Число. – Іва- но-Франківськ, 2015. – Вип. 1(29). – С. 358-369. (Здобувачем визначено: втрати енергії потоку повітря на вихроутворення та коефіцієнт гідравлічних втрат на вихроутворення в гальмівному диску). 7. Нанотрибология при фрикционном взаимодействии металлополимер- ных пар трения ленточно-колодочных тормозов буровых лебедок / Д. А. Воль- ченко, И. О. Бекиш, М. Я. Джавадов, Д. Ю. Журавлев, А. Ю. Журавлев О. Б. Стаднык // Науковий вісник – Всеукраїнський наук.-техн. журнал. – Івано-Франківськ, 2015. – No1 (38). – С. 35-45. (Здобувачем оцінено поверхневу і об’ємну температури при фрикційній взаємодії пар тертя). 8. Стаднык О. Б. Импульсная и длительная энергонагруженность пар трения дисково-колодочного тормоза автотранспортного средства / О. Б. Стаднык // Про- блеми тертя та зношування: наук.-техн. зб. – К.: НАУ, 2015. – Вип. 2(67). – С. 42-52. 9. Энергонагруженность фрикционных узлов тормозных устройств при различных режимах их испытаний / А. Х. Джанахмедов, А. И. Вольченко, С. И. Криштопа, О. Б. Стаднык // Вестник Азербайджанской инженерной академии, 2015. – Вып. 7(4). – С. 18-35. (Здобувачем проведено вибір режимів наванта- ження пар тертя гальмівних пристроїв). 10. Вольченко Н. А. К вопросу оптимизации конструктивных параметров пар трения дисково-колодочного тормоза / Н. А. Вольченко, А. В. Возный, А. Н. Вудвуд, О. Б. Стаднык // Проблеми тертя та зношування: наук.-техн. зб. – К.: НАУ, 2015. – Вип. 3(68). – С. 21-30. (Здобувачем оцінено електричну та те- плову складову потужності тертя). 11. Энергонагруженность дисков в парах трения «диск-колодка» тормоз- ных устройств автотранспортных средств (часть вторая) / П. С. Красин, Н. А. Вольченко, Н. В. Кашуба, О. Б. Стаднык // Научный журнал КубГАУ, 2015. – No110(06). – С. 1 -17 (http//ej.kubagro.ru/2015/06/pdf/64.pdf). (Здобувачем дослі- джено об’ємні і поверхневі температурні градієнти гальмівних дисків). 12. Стаднык О. Б. Методы и средства повышения эксплуатационных па- рамеров дисково-колодочных тормозов автотранспортных средств / О. Б. Стад- нык // Наук. журнал «Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті». – Луцьк, 2016. – Вип. 1(5). – С. 383-388. 13. Вольченко А. И. Робастическая методология разработки фрикцион- ных узлов дисково-колодочных тормозов (часть первая) // А. И. Вольченко, А. В. Возный, О. Б. Стаднык // Підйомно-транспортна техніка: наук.-техн. та ви- робн. журнал. – Одеса: Одеський національний політехнічний університет. – 2016. – Вип. 4 (52). – С. 26-34. (Здобувачем досліджено третій та четвертий рівень трибологічної методології, а саме стабілізації, регулювання та керуван- ня експлуатаційними параметрами). 14. Возный А. В. Энергонагруженность пар трения в дисково-колодочных тормозных устройствах / А. В. Возный, В. С. Витвицкий, О. Б. Стаднык // Проблеми тертя та зношування: наук.-техн. зб. – К.: НАУ, 2017. – Вип. 1(74). – С. 49-64. (Здо- бувачем розроблено компонувальні теплові схеми навантаження дисково- колодкових гальмівних пристроїв). 15. К вопросу об использовании динамических моделей дисково- колодочных тормозов транспортных средств в приводах подъемно- транспортных машин / Д. А. Вольченко, А. В. Возный, О. Б. Стаднык, В. С. Ви- твицкий // Проблеми тертя та зношування: наук.-техн. журн. – К.: НАУ. – 2017. – Вип. 2(75). – С. 24-37. (Здобувачем розроблено метод оцінки енергетич- ної навантаженості пар тертя дисково-колодкових гальм шахтної піднімальної машини). 16. Вольченко А. И. Нанотрибологические электрические процессы в парах трения тормозных устройств / А. И. Вольченко, О. Б. Стаднык, Е. В. Гороть // Вест- ник СевНТУ, серия «Машиноприборостроение и транспорт»: Материалы XVII международн. научн.-техн. конф. – Севастополь, 2014. – Вып. 152. – С. 34-37. (Здо-бувачем оцінено вплив мікрострумів при контактуванні мікровиступів пар тертя гальмівних пристроїв на загальний стан електротермомеханічного тертя). 17. Вольченко М. Теорія, розрахунок і конструювання різних типів дисків для гальмівних пристроїв / М. Вольченко, П. Красін, О. Стадник // 12-й міжнар. сипоз. українськ. інж.-механ. у Львові, 28-29 травня 2015 р. : тези доповід. – Львів, 2015. – С. 170-171. (Здобувачем здійснено розрахунок оптимальних конс- труктивних параметрів гальмівного диска в складі дисково-колодкових гальм). 18. Теория, расчет и конструирование различных типов дисков для тор- мозных устройств / А. И. Вольченко, П. С. Красин, В. Я. Малык, О. Б. Стаднык // Нафта і газ. Наука – Освіта – Виробництво: шляхи інтеграції та інноваційного розвитку: матеріали всеукраїнської науково-технічної конференції, 8-9 травня 2015 р. – Дрогобич, 2015. – С. 121-126. (Здобувачем оцінено напружено- деформований стан диска з урахуванням двомірного температурного поля). 19. Вольченко О. І. Хвильова природа зміни експлуатаційних параметрів при фрикційній взаємодії металополімерних пар тертя гальмівних пристроїв / О. І. Воль- ченко, Я. В. Куриляк, О. Б. Стадник // LXXI наук. конф. проф. виклад. складу, асп., студент. та співробітн. відокремл. структ. підрозд. Національного транспортного уні- верситету, 13-15 травня 2015 р. : тези доповід. – К.: НТУ, 2015. – С. 553. (Здобувачем оцінено хвильову зміну динамічного коефіцієнта тертя як одного з експлуатаційних параметрів фрикційного вузла). 20. Оптимизация конструктивных и эксплуатационных параметров пар трения дисково-колодочных тормозных устройств / А. И. Вольченко, Н. А. Вольченко, А. В. Возный, О. Б. Стаднык // Енергоощадні машини і тех- нології: тези доповідей ІІ міжнародн. наук. -техн. конф., 29 вересня – 1 жовтня 2015 р. : тези доповід. – К.: Київський національний університет будівництва і архітектури, 2015. – С. 104. (Здобувачем доповнено метод багатокритеріаль- ного проектування фрикційних вузлів гальма з урахуванням термостабілізацій- ного стану його диска). 21. Проектний і перевірний розрахунок фрикційних вузлів дисково- колодкових гальм / О. І. Вольченко, А. В. Возний, О. Б. Стадник, В. С. Витвиць- кий // LXXIІ наук. конф. проф. виклад. складу, асп., студент. та співробітн. відо- кремл. структ. підрозд. Національного транспортного університету, 11-13 травня 2016 р. : тези доповід. – К.: НТУ, 2016. – С. 527. (Здобувачем визначено конструк- тивні параметри: діаметр гальмівного диска та його товщину; радіус розташу- вання бігової доріжки диска). 22. Возный А. В. Системотехника при исследовании пар трения диско- во-колодочных тормозов подъемно-транспортных машин / А. В. Возный, О. Б. Стаднык, В. С. Витвицкий // Матеріали V міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих вчених «Наукові розробки: перспективи 21 сторіччя», 19 квітня 2017 р. – Краматорськ, 2017. – С. 48–54. (Здобувачем за до- помогою системотехніки досліджено енергонавантаженість пар тертя галь- мівних пристроїв піднімально-транспортних машин). 23. Возный А. В. Применение дисково-колодочных тормозов в подъемно- транспортных машинах / А. В. Возный, О.Б. Стаднык, В.С. Витвицкий // Матеріали V міжнародної наукової конференції «Наука третього тисячоліття», 29 квітня 2017р. - Моррісвіль, США, 2017. – С. 34-38. (Здобувачем розраховано ряди еквівалентності пар тертя модульного дисково-колодкового гальма шахтної піднімальної машини).24. Пат. 112900 Україна, F16D 49/08, F16D 49/10, F16D 49/12. Пневмока- мерне двоступеневе стрічково-колодкове гальмо / О. І. Вольченко, Д. О. Воль- ченко, Д. Ю. Журавльов, А. В. Возний, О. Б. Стадник; заявник і патентоотри- мувач Івано-Франківський нац. техн. ун-т. нафти і газу. – No 201500336; заявл. 16.01.15. опубл. 10.11.16, Бюл. No21. (Здобувачем розроблено пружинну торову оболонку гумової пневмокамери).
Тип вмісту : Dissertation Abstract
Розташовується у зібраннях:05.05.05 – піднімально-транспортні машини



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.