Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5213

Titolo: Маркетингові стратегії розвитку міжнародних корпорацій
Titoli alternativi: Marketing strategies of international corporations development
Autori: Oksentyuk, Bogdana
Bibliographic description (Ukraine): Оксентюк Б. А. Маркетингові стратегії розвитку міжнародних корпорацій / Богдана Оксентюк // Галицький економічний вісник — Тернопіль : ТНТУ, 2014. — Том 45. — № 2. — С. 170-176. — (Маркетингові технології підприємств у сучасному науково-технічному середовищі).
Oksentyuk B. Marketing strategies of international corporations development / Bogdana Oksentyuk // Galician economic bulletin — Ternopil : TNTU, 2014. — Volume 45. — No 2. — P. 170-176.
Data: 27-mag-2014
Date of entry: 11-dic-2014
Editore: Тернопiльський національний технiчний унiверситет iменi Iвана Пулюя
Place of the edition/event: Тернопіль
UDC: 339.13
Parole chiave: міжнародний маркетинг
міжнародна корпорація
стратегія
корпоративна стратегія
стратегія структурних підрозділів
функціональна стратегія
international marketing
international corporation
strategy
corporate strategy
structural units’ strategy
functional strategy
Abstract: Проаналізовано маркетингові стратегії корпоративного розвитку в міжнародному середовищі. Висвітлено поняття міжнародного маркетингу та його необхідність, показано сутність міжнародної корпорації та основні маркетингові стратегії розвитку міжнародних корпорацій на зарубіжних ринках, такі, як зростання, стабільність, скорочення.
The corporative marketing strategies of the companies in the international environment are analyzed. The essence of international marketing companies and its necessity is revealed. It is proved that international marketing is an essential feature of functioning enterprises outside their own country, which promotes business activities of domestic companies in overseas markets and creates favourable conditions for business. Moreover the nature of international corporations is also shown and it is proved that much more attention should be paid to the problems of products sales on the basis of distant markets research and study the specific consumer requirements and expectations of the international marketing environment, which in turn leads to the multiplicity of strategies that firms use when entering foreign markets. The main marketing strategies of multinational corporations in foreign markets are the strategies of growth (concentration, market development, product development and diversification), the strategy of stability, the reduction strategy (reorientation of economy, partial liquidation and liquidation), which in their turn, can be divided into a number substrategies.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5213
Copyright owner: © „Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету“
Content type: Article
È visualizzato nelle collezioni:Галицький економічний вісник, 2014, № 2 (45)



Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.