Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/3071
Titre: Реалізація активного маркетингового адаптивного управління українськими переробними підприємствами
Autre(s) titre(s): Implementation of active marketing adaptive management by ukrainian processing enterprises
Auteur(s): Суховерха, Юлія
Sukhoverkha, Yuliia
Bibliographic description (Ukraine): Ю.Суховерха. Реалізація активного маркетингового адаптивного управління українськими переробними підприємствами / Ю.Суховерха // Галицький економічний вісник. — 2013. — №2(41). — с.163-167 - (маркетингові технології підприємств у сучасному науково-технічному середовищі)
Date de publication: 2013
Date of entry: 29-mai-2014
Editeur: Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя
Place of the edition/event: Тернопіль, Україна
UDC: 658
Mots-clés: маркетинг
адаптивне управління
інновації
високі технології
переробні підприємства
marketing
adaptive management
innovation
high technology
processing enterprises
Résumé: Досліджено теоретичні засади реалізації активного маркетингового адаптивного управління розвитком підприємства як складною соціально-економічною системою, що є основою інноваційної політики, спрямованої на впровадження інновацій у маркетингових інструментах, продукті, організації функціонування системи управління. Здійснено аналіз тенденцій, наявних в інноваційній діяльності переробних підприємств. Визначено організаційне підґрунтя для реалізації оперативного й гнучкого пасивного напрямку маркетингового адаптивного управління через упровадження високих технологій у сфері зв’язку й управління, виробничій інформаційній системі, частині впровадження інтегрованого управління та контролю.
The theoretical bases of the implementation of an active marketing adaptive management of the enterprise development as a complex socio-economic system are researched in the article. It provides either a change of environment in order to maximize the efficiency criteria of the enterprise functioning or an active search for such an environment in which the desired comfort is attainable. The framework of innovation policy is defined. It is aimed at innovating in: marketing tools, product policy, organization of the management system functioning. The analysis of trends in innovation activity of processing enterprises is made. The dynamics of changes in the costs on innovation activity of industrial enterprises, the share of innovative companies introducing and implementing innovative products, processes, marketing and organizational innovation have been studied. The basis for the implementation of operational and flexible passive adaptive management in marketing is researched. It was determined by the introduction of high technology in the field of communication and management, in a production information system in part of the integrated management and control. The research results made possible to draw the conclusion about the need in developing an effective mechanism for active marketing adaptive management at processing enterprises as a part of management system.
URI/URL: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/3071
Copyright owner: © „Галицький економічний вісник“
Publications status : Опубліковано раніше
Content type: Article
Collection(s) :Галицький економічний вісник, 2013, № 2 (41)



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.