Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/3053
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБуняк, Надія-
dc.contributor.authorBuniak, Nadiia-
dc.date.accessioned2014-05-29T07:36:39Z-
dc.date.available2014-05-29T07:36:39Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationН.Буняк. Аналіз готовності випускників вищої технічної школи до виконання професійних обов’язків / Н.Буняк // Галицький економічний вісник. — 2013. — №2(41). — с.62-66 - (загальні проблеми економіки та суб’єктів господарювання)uk
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/3053-
dc.description.abstractРозглянуто готовність до професійної діяльності в рамках системного підходу з позицій відносно тих результатів, яким буде відповідати підготовка фахівця до професійної діяльності з розрахунку соціального та державного запиту на спеціалістів. Представлено результати оцінювання професійної готовності студентів – випускників, майбутніх інженерів за спеціальністю «електроспоживання і комп’ютерні технології в електроенергетиці». Визначено необхідність відмови від орієнтації лише на предметні знання, вміння і навички при підготовці майбутнього інженера.uk
dc.description.abstractReadiness to the professional activities under systems approach from the positions on those results which will match training of specialist for professional activities on the basis of social and public demand for specialists is considered. The students (graduates, future engineers in specialty “Electrical Engineering Power Consumption Systems”) professional training evaluation results are presented. The need to abandon the orientation only on subject knowledge and skills during the training of future engineer is determined. The analysis of the research testifies that professional readiness of future engineers is a decisive condition which helps young specialist to successfully implement their professional functions and requires further professional development. “Professional readiness”, as defined in the literature, is the process of forming the aggregate professional knowledge, skills, attributes of work experience and behavior enabling successful professional activity. Today, there are different approaches to the problem of determining the graduates readiness to the profession. However, there is no such an approach which would get full and absolute acceptance. The readiness of the individual to a professional activity is determined. It testifies about the development level of its main substructures: professional orientation, professional competence which includes knowledge and skills in chosen specialty; mental processes which include perception, memory, thinking, will, feelings and temperament characteristics, sex and age characteristics. To analyze the students professional readiness the questionnaire of professional readiness by L.N. Kabardova was used. 25 students of a given specialty studying in the fifth (final) year were surveyed with this questionnaire. Only 44 % of graduates of the specialty “Electrical Engineering Power Consumption Systems” positively assess themselves as a subject of future professional activity and seek to deal with it after graduation.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherТернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюяuk
dc.subjectпрофесійна готовністьuk
dc.subjectсистемний підхідuk
dc.subjectінженерuk
dc.subjectпрофесійні знанняuk
dc.subjectprofessional readinessuk
dc.subjectsystem approachuk
dc.subjectthe engineeruk
dc.subjectprofessional knowledgeuk
dc.titleАналіз готовності випускників вищої технічної школи до виконання професійних обов’язківuk
dc.title.alternativeAnalysis of higher technical institutions graduates readiness to performing their professional dutiesuk
dc.typeArticleuk
dc.rights.holder© „Галицький економічний вісник“uk
dc.coverage.placenameТернопіль, Українаuk
dc.statusОпубліковано ранішеuk
dc.subject.udc378uk
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2013, № 2 (41)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.