Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/3048
Název: Освітня складова трудового потенціалу та її прояв в професійних стандартах
Další názvy: Образовательная составляющая трудового потенциала и ее проявление в профессиональных стандартах
Education component of labor potential and its manifestations in professional standards
Autoři: Мельничук, Ольга Петрівна
Мельничук, Ольга Петровна
Melnychuk, Olga Petrivna
Bibliographic description (Ukraine): Мельничук О. Освітня складова трудового потенціалу та її прояв в професійних стандартах [Електронний ресурс] / Ольга Мельничук // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2014. — Вип. 1 (10). — С. 203-211. — Режим доступу до журн.: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2014/14mopvps.pdf.
Datum vydání: kvě-2014
Date of entry: 28-kvě-2014
Nakladatel: ТНТУ, АСУ
Place of the edition/event: Тернопіль, Україна
UDC: 378.2
Klíčová slova: освітня складова
трудовий потенціал
кваліфікація
знання
навички
ділові якості
професійні стандарти
educational component
labor potential
qualifications
knowledge
skills
competencies
professional standards
Edice/Číslo zprávy: Випуск 1 (10);
Abstrakt: В статті, у відповідності до завдань дослідження результатів навчання та їх відповідності професійним стандартам, викладено авторський погляд на сутність освітньої складової трудового потенціалу, освітні і кваліфікаційні характеристики та ділові якості працездатного населення, які в своїй основі формують кваліфікаційні стандарти. Показано, що профілі кваліфікацій на даному етапі розвитку освітніх реформ та ринкових відносин в державі потребують уточнення заради повної професійної реалізації випускника професійного та вищого навчального закладу, адже у своїй більшості органічні мотиви реалізації базуються на меті узгодження суспільних та індивідуальних інтересів. Підкреслено, що використовувані в даний час кваліфікації не несуть для роботодавців достатню інформацію про отримувані результати навчання і досягнуті професійні компетенції для їх практичного використання. Одночасно широка номенклатура існуючих кваліфікацій в державі, створених на основі компетентністного підходу в освіті, все ж створює певну проблему у взаємодії системи підготовки спеціалістів та ринку праці. Обґрунтовано, що лише поглиблення сумісної роботи держави і бізнесу в освітній сфері заради високих результатів навчання стане запорукою динамічного розвитку економіки держави.
В статье, в соответствии с задачами исследования результатов обучения и их соответствия профессиональным стандартам, представлен авторский взгляд на сущность образовательной составляющей трудового потенциала, образовательные и квалификационные характеристики и деловые качества трудоспособного населения, которые в своей основе формируют квалификационные стандарты. Показано, что профили квалификаций на данном этапе развития образовательных реформ и рыночных отношений в государстве требуют уточнения ради полной профессиональной реализации выпускника профессионального и высшего учебного заведения, ведь в большинстве органические мотивы реализации базируются на цели согласования общественных и индивидуальных интересов. Подчеркнуто, что используемые в настоящее время квалификации не несут для работодателей достаточной информации о получаемых результатах обучения и достигнутых профессиональных компетенциях для их практического использования. Одновременно широкая номенклатура существующих квалификаций в государстве, созданных на основе компетентностного подхода в образовании, все же создает определенную проблему во взаимодействии системы подготовки специалистов и рынка труда. Обосновано, что только углубление совместной работы государства и бизнеса в сфере образования ради высоких результатов обучения станет залогом динамичного развития экономики государства.
The article describes the author's views on the nature of the educational component of the labor potential, educational qualifications and professional qualities and characteristics of the working population, which basically forms the qualification standards according to the research problems of learning outcomes and their accordance with professional standards. It is shown that the profile of qualifications at this stage of educational reform and market relations in the country needs to be clarified for the full realization of the graduates of professional and higher education institution, because the majority of organic motifs based implementation aimed at the coordination of public and individual interests. It is emphasized that qualifications that are used now don’t represent sufficient information about the learning outcomes and professional competence for their practical use. The wide range of existing qualifications in the country that are based on competence approach to education, still create problems in the interaction of specialist training and labor market. It is proved that only deepen collaboration of government and business in education for learning outcomes will ensure dynamic economic development of the state.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/3048
ISSN: 2223-3822
Content type: Article
Vyskytuje se v kolekcích:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2014, Випуск 1(10)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
14mopvps.pdf1,37 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.