このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/2292

タイトル: Аналіз маркетингової діяльності підприємств-виробників віконних профілів: організація та методика
その他のタイトル: Analysis of the marketing activities of the windows manufacturers: organization and methodology
著者: Надвиничний, Олександр
Nadvynychnyi, Oleksandr
Bibliographic description (Ukraine): О. Надвиничний. Аналіз маркетингової діяльності підприємств-виробників віконних профілів: організація та методика / О. Надвиничний // Галицький економічний вісник. — 2012. — №6(39). — с.174-183 - (маркетингово-інноваційні технології)
発行日: 2012
Date of entry: 28-5月-2013
出版者: Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя
Place of the edition/event: Тернопіль, Україна
UDC: 657.62
キーワード: аналіз маркетингової діяльності
будівельний ринок України
маркетингове оцінювання ПВХ-профілів в Україні
прогноз цін ПВХ-профілів
експорт-імпорт ПВХ-профілів
marketing activities analysis
construction market of Ukraine
marketing evaluation of the PVC-profiles in Ukraine
PVC-profiles prices forecast
export-import of the PVC-profiles
抄録: Розглянуто підходи до визначення специфіки прояву діагностичної функції економічного аналізу для основних видів діяльності суб’єкта господарювання з метою подолання неоднозначності в її трактуванні. Удосконалено практичні основи реалізації діагностичної функції економічного аналізу в частині аналізу маркетингової діяльності підприємств-виробників віконних профілів для підвищення її ефективності за несприятливих ринкових умов. Вітчизняний полівінілхлорид профіль(ПВХ) орієнтується на вартість імпортної продукції, оскільки імпорт займає велику частину на ринку України. Таким чином, динаміка цін внутрішніх виробників відповідає динаміці цін на імпорт. Варто відзначити, що вартість ПВХ-профілю вітчизняного виробництва в 2011 році істотно не змінювалася, не дивлячись на подорожчання імпортного профілю в другому кварталі. Це пов’язано з тим, що вітчизняні виробники реалізовували складські залишки.
The theoretical and methodical approaches concerning the determination of the specificity of the diagnostic function of the economic analysis manifestation for the basic types of the business entities activities with the aim of overcoming the ambiguity of its interpretation are developed. The practical bases of the diagnostic function of the economic analysis realization are improved in the part of the window profiles manufactures’ marketing activities analysis for the increase of its efficiency under unfavourable market conditions. The domestic PVC-profile focuses on the cost of the imported products as imports a large part of the market of Ukraine. Thus, the dynamics of the domestic manufactures’ prices corresponds to the dynamics of import prices. It should be noted that the value of the PVC-profile produced domestically did not change substantially in 2011 despite the rise in import profile price in the second quarter. This is due to the fact that domestic manufacturers have sold the profiles remaining in warehouses. The reasons of disparity of the state of the economic analysis to the modern business conditions are considered. One of the basic reasons is the absence of the proper scientific support of the economic reforms in Ukraine both from the positions of the scientific theory and actual practice according to the functional science, including the target purpose of the economic analysis. First of all, this concerns the questions of effective analysis of the individual business entities activities as, in most cases, both the evaluation of the government economic policy efficiency and the justification of the managerial decisions depends on it.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/2292
Copyright owner: © „Галицький економічний вісник“
Publications status : Опубліковано раніше
Content type: Article
出現コレクション:Галицький економічний вісник, 2012, № 6 (39)



このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。