Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/2209

Titre: Ієрархічна піраміда інноваційного розвитку малого підприємства
Autre(s) titre(s): The hierarchical pyramid of small enterprise’s innovative development
Auteur(s): Крамар, Ірина Юріївна
Мариненко, Наталія Юріївна
Kramar, Iryna
Marynenko, Nataliia
Bibliographic description (Ukraine): І.Крамар. Ієрархічна піраміда інноваційного розвитку малого підприємства / І.Крамар, Н.Мариненко // Галицький економічний вісник. — 2012. — №4(37). — с.55-59 - ( загальні проблеми економіки та суб’єктів господарювання )
Date de publication: 2012
Date of entry: 27-mai-2013
Editeur: Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя
Place of the edition/event: Тернопіль, Україна
UDC: 338.24
Mots-clés: ієрархічна піраміда
стратегія розвитку малого підприємства
диверсифікація
спеціалізація
кооперація
франчайзинг
реінжиніринг
реструктуризація
маркетинг
інноваційно-комплексний провайдинг
the hierarchical pyramid
the strategy of small enterprise’s development
diversification
specialization
cooperation
franchising
reengineering
restructuring
marketing
innovative-complex providing
Résumé: Проаналізовано інноваційні способи розвитку малого підприємства – диверсифікацію, спеціалізацію, кооперацію, реінжиніринг, франчайзинг, реструктуризацію, маркетинг, які здатні забезпечити його сталий розвиток при інноваційно-комплексному провайдингу. Встановлено особливості комплексного впровадження інновацій при організації діяльності малих підприємств. Запропоновано ієрархічну піраміду інноваційно-комплексного провайдингу розвитку малого підприємства, обґрунтовано перехід на кожен її рівень.
Changes in market conditions cause the appearance of new, more convenient objects of capital investment and often encourage small enterprises to providing of complex and innovative ways of their development. Innovative ways of small enterprises’ development – diversification, specialization, cooperation, reengineering, franchising, restructuring, marketing, which are able to ensure its sustainable development under innovative-complex providing are analyzed in the article. The peculiarities of complex innovations implementation in the organization of small businesses’ activities are determined. The hierarchical pyramid of innovative-complex providing of small enterprises’ development is proposed. This pyramid is a combination of different ways of providing at four levels: level I – possible use of each of the ways in particular, level II – the combination of two possible ways; level III – the combination of three ones; level IV – innovative-complex providing that leads to restructuring as the highest form of development, after which a new stage of the life cycle comes. An approach to the study of innovative-complex providing of small enterprises’ development through the evaluation and analysis of the ratio of the two most widely used ways of small enterprises’ development – specialization and diversification is offered.
URI/URL: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/2209
Copyright owner: © „Галицький економічний вісник“
Publications status : Опубліковано раніше
Content type: Article
Collection(s) :Галицький економічний вісник, 2012, № 4 (37)



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.