กรุณาใช้ตัวระบุนี้เพื่ออ้างอิงหรือเชื่อมต่อรายการนี้: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/17851

ชื่อเรื่อง: Теорія та практика футуризму в контексті "гри"
ชื่อเรื่องอื่นๆ: Theory and Practice of a Futuristic Work in the Context of a “Game”
Теория и практика футуристического произведения в контексте “игры”
ผู้แต่ง: Чоп, Тамара Олександрівна
Affiliation: асистент кафедри філософії та українознавства, Тернопільський національний університет ім. Івана Пулюя (Україна, Тернопіль), tamara_chop@ukr.net
Chop T.O.,assistant at the department of Philosophy and Ukrainian Studies, Ivan Puluj National Technical University of Ternopil (Ukraine, Ternopil), tamara_chop@ukr.net
Чоп Т. О., ассистент кафедры украиноведения и философии, Тернопольский национальный университет им. Ивана Пулюя (Украина, Тернополь), tamara_chop@ukr.net
Bibliographic description (Ukraine): Чоп Т.Теорія та практика футуризму в контексті "гри" / Т.Чоп // Гілея: науковий вісник. - 2014. - вип.91. - С.245-249.
Journal/Collection: Збірник наукових праць “Гілея: науковий вісник”
Issue: 91
วันที่เผยแพร่: 2014
Date of entry: 14-กัน-2016
สำนักพิมพ์: Українська академія наук, Національний педагогічний університет імені МП Драгоманова
UDC: 18/81’42
7.037.3
คำสำคัญ: футуризм
гра
мовна гра
заум
оказіоналізм
ономатопея
occasionalism
onomatopoeia
linguistic game
game
futurism
окказионализм
ономатопея
заумь
футуризм
языковая игра
игра
Number of pages: 5
Page range: 245-249
บทคัดย่อ: Розглядається багатозначний простір футуристичного мистецтва в контексті такої міждисциплінарної категорії як “гра”. Через сформоване у теоретичній рецепції минулого століття поняття “мовної гри” демонструються найбільш яскраві форми естетичного експерименту футуризму: алогічний текст, ономатопея та оказіоналізми. Аналіз їх визначення в теоретичному доробку різних національних версій футуризму (італійського, російського та українського) розкриває відмінну суть і призначення цих поетичних інструментів. Автор статті доводить, що ігровий характер естетики футуризму дозволяє митцям створити специфічний простір сприйняття авангардної творчості. Спонукає до пізнання через відчуття, афекти, відкидаючи логіку раціонального бачення. Футуристична гра зі словом, звуком, смислом, як показує дослідження, не лише відкриває необмежений потенціал мови, але й провокує розмиття кордонів між різними видами мистецтв, створюючи синтетичний образ останнього.
This article analyzes polyvariant nature of futuristic art edges in the context of such an interdisciplinary category as a “game”. Via the notion of a linguistic game, determined by the theoretical reception of the last century, the brightest forms of the aesthetic experiment of futurism such as nonsense, onomatopoeia, and occasionalisms are demonstrated. The analysis of their defining in theoretical works of different national versions of futurism (Italian, Russian, Ukrainian) reveals the distinguishing feature and the purpose of these poetic instruments.The author of the article proves that the game character of futuristic aesthetics lets artists create a specific space of the perception of avant–garde works. Moreover, it prompts them to seek the truth through senses, affects, throwing away the logic of rational vision. The research shows that futuristic playing with words, sounds, and senses not only reveals infinite potential of the language, but also provokes artists into blurring the lines between different kinds of art, creating a synthetical image of the latter.
Рассматривается поливариативность граней футуристического искусства в контексте такой междисциплинарной категории как “игра”. Посредством понятия “языковая игра”, обусловленного теоретической рецепцией прошлого века, демонстрируются наиболее яркие формы эстетического эксперимента футуризма: заумь, ономатопея и окказионализмы. Анализ их определения в теоретическом наследии разных национальных версий футуризма ( итальянского, русского, украинского)раскрывает отличную суть и назначение этих поэтических инструментов. Автор статьи доказывает, что игровой характер эстетики футуризма позволяет художникам создать специфическое пространство восприятия авангардного творчества. Побуждает к познанию через ощущения, аффекты, отвергая логику рационального видения. Футуристическая игра со словом, звуком, смыслом, как показывает исследование, не только открывает неограниченный потенциал языка, но и провоцирует размытие границ между различными видами искусств, создавая синтетический образ последнего.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/17851
References (Ukraine): Біла А. Український літературний авангард: пошуки, стильові напрямки. Монографія. Видання друге, допов. і перероб. – К. : Смолоскип, 2006. – 464 с
Винокур Г. Критика поэтического текста. – М., 1927. – 137 с.
Вокальчук Г. Оказіональні лексичні новотвори в українській поезії ХХ століття: автореф. дис … д–ра філол. наук: спец. 10.02.01 / Вокальчук Г.М.; Національна академія наук України, Інститут української мови. – К., 2009. – 38 с.
Гадамер Г.–Г. Актуальность прекрасного. – М. : Искусство, 1991. – 368 с.
Дудаков–Кашуро К.В. Экспериментальная поэзия в западноевропейских авангардных течениях начала XX века: (футуризм и дадаизм) / К.В. Дудаков–Кашуро; МГУ им. М.В. Ломоносова, Фак. иностр. яз., Каф.сравнит. изучения лит. и культур. – Одесса: Астропринт, 2003. – 125 с.
Журавлева О.В. Когнитивные модели языковой игры (на материале заголовков русских и английских публицистических изданий). Дис. кан–тафилол. наук. – Барнаул, 2002. – 207 с.
Иванюшина И.Ю. Русский футуризм: Идеология, поэтика, прагматика: дис. д–ра фи–лол. наук: 10.01.01 / Иванюшина Ирина Юрьевна; Саратовский гос. ун–т.– Саратов, 2003. – 449 с.
Ільницький О.Р. Український футуризм 1914–1930. – Львів: Літопис, 2003. – 453 с.
References (International): 1. Bila A. Ukrayinskyi lіteraturnyi avangard: poshuk, styliovі napryamky. Monografіya. Vydannja druge, dopov. i pererob. – K.: Smoloskyp, 2006. – 464 s. 2. Bobrinskaya E.A. Futurism. – M. : Galart, 2000. – 192 s. 3. Vinokur G. Critika poeticheskogo texta. – M., 1927. – 137 s. 4. Vokalchuk G. Okazіonalnі leksychnі novotvory v ukrayinskіy poezіyi XX stolіttya: avtoref. dys ... d–ra filol. nauk: spec. 10.02.01/Vokalchuk G.M.; Nazionalna akademіya nauk Ukrainy, Іnstytut ukrayinskoyi movy. –K.,2009. – 38 s. 5. Gadamer H.–G . Aktualnost prekrasnogo. – M. : Art, 1991. – 368 s. 6. Dudakov–Khashuro K.V. Experimentalnaya poeziya v zapadnoyevropeyskih avangardnyh tiecheniyah nachala XX veka (Futurism i Dadaism) / K.V. Dudakov–Khashuro; MGY. im. M.V. Lomonosova, Fac. inostr. yaz. kaf. sravnit. izucheniya lit. i cultur. – Odessa: Astroprint, 2003. – 12 5 s. 7. Zhuravliova O.V. Cognitivnyye modeli yazukovoi igry (namaterial zagolovkov russkih i angliyskih izdaniy). Dis. kand–ta philol. nauk. – Barnaul, 2002. – 207 s. 8. Ivanyushina I.Y. Russkij futurism: ideologiya, poetika, pragmatika: dis. dr. phi–lol. nauk: 10.01.01 / Ivanyushina Irina; Saratovskiy gos. un–t. – Saratov, 2003. – 449 s. 9. Іlnytskyi O.R. Ukrayinskyi Futuryzm 1914–1930. – Lviv: Lіtopys, 2003. – 4 53 s. 10. Kazarina T. Tri epokhi russkogo literaturnogo avangarda: evoliutzyya esteticheskih princypov. – Samara: Samarskiy Universitet,2004. – 619 s. 11. Lotman Y. Structura khudozhestvennogo texta // Lotman Y.M. Ob iskusstve. – SPb., 1998. – 288 s. 12. Semenko M. Vybranі tvory / M.Semenko. – K.: Smoloskyp, 2010. – 686 s. 13. Semiotika i Avangard: Antologiya / Redaktory–sostaviteli: U.S. Stepanov, N.S. Fateyev, V.V. Feshenko, N.S . Sirotkin. – M., 2006. – 1168 s. 14. Florenskyi P.A. U vodorazdelov mysli.T.2 . – M., 1990. – 447 s. 15. Shklovskiy V. O zaumnom yazyke: 70 let spustia // Russkaya rech. – 1997. – No3 . – S.27–37. 16. Jacobson R. Noveyshaya Russkaya poeziya [Electronnyi resurs]. – Rezhym dostupu : http://philologos.narod.ru/classics /jakobson–nrp.htm
Content type: Article
ปรากฏในกลุ่มข้อมูล:Наукові публікації кафедри українознавства і філософії

แฟ้มในรายการข้อมูลนี้:
แฟ้ม รายละเอียด ขนาดรูปแบบ 
gileya_2014_91_58.pdf510,94 kBAdobe PDFดู/เปิด
gileya_2014_91_58.djvu131,03 kBDjVuดู/เปิด
gileya_2014_91_58__COVER.png623,94 kBimage/pngดู/เปิด


รายการทั้งหมดในระบบคิดีได้รับการคุ้มครองลิขสิทธิ์ มีการสงวนสิทธิ์เว้นแต่ที่ระบุไว้เป็นอื่น