Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/13122

Titel: Планування рекламної кампанії закладів вищої освіти
Sonstige Titel: Planning an advertising campaign institutions of higher education
Autor(en): Семенюк, Світлана Богданівна
Semenjuk, Svitlana
Bibliographic description (Ukraine): Семенюк С. Б. Планування рекламної кампанії закладів вищої освіти / Світлана Семенюк // Галицький економічний вісник, — Т. : ТНТУ, 2015 — Том 48. — № 1. — С. 155-161. — (Маркетингові технології підприємств у сучасному науково-технічному середовищі).
Bibliographic description (International): Semenjuk S. (2015) Planuvannia reklamnoi kampanii zakladiv vyshchoi osvity [Planning an advertising campaign institutions of higher education]. Galician economic bulletin (T.), vol. 48, no 1, pp. 155-161 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Galician economic bulletin of Ternopil National Technical University
Journal/Collection: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Issue: 1
Volume: 48
Erscheinungsdatum: 6-Mär-2015
Submitted date: 2-Mär-2015
Date of entry: 1-Mär-2016
Herausgeber: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
UDC: 338.4
504(477.8)
Stichwörter: комунікації
реклама
заклад вищої освіти
рекламна кампанія
медіа-носії
планування
ринок освітніх послуг
communication
advertising
institution of higher education
advertising campaign
media
planning
education market
Page range: 155-161
Start page: 155
End page: 161
Zusammenfassung: Розглянуто історію виникнення та сутність реклами освітніх закладів, дано характеристику основних видів реклами (друкованої, зовнішньої, сувенірної, радіо-, телереклами, реклами в пресі, Інтернет-реклами), їх переваги, визначено види реклами для закладів вищої освіти. Запропоновано план рекламної кампанії для освітніх закладів, який включає такі основні етапи: постановка цілей і завдань реклами, визначення цільової аудиторії, вибір засобів розповсюдження реклами, створення рекламного звернення, формування бюджету.
The article deals with the history of advertising of educational institutions; it was stated that advertising was used more than 2,000 of years ago by Greek sophists. Today, advertising is a common channel of promotion for both the authorities of the institution and for consumers of educational services, which aims to create a positive image of the institution of higher education. Advertising involves the use of a variety of media: printed, external, souvenir, radio, television advertising, advertising in print media, online advertising). In the article the author presents a brief characteristic advantages, defines main types of advertising for higher education. The definition of advertising campaign as a complex of promotional activities, united by one goal and aimed at a specific target audience is provided. It is suggested advertising campaign plan for higher education, which includes the following steps: setting goals and objectives of advertising (they are formed in accordance with the strategies of educational institution, its target market and positioning), identifying the target audience (target audience - is the market that institution wants to reach through marketing communications, the choice of means of distributing advertising (target audience can be divided into segments by territorial, geographical and other principles. and according to each target segment is worth using a variety of media carriers), creation of advertising appeal (the content should be creative and meet the target audience), budgeting (the most optimal method for determining the budget based on the advertising goals).
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/13122
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2015
References (Ukraine): 1. Баталова, О.С. Специфика маркетинговых коммуникаций на рынке образовательных услуг [Текст] / О.С. Баталова // Экономическая наука и практика: материалы междунар. науч. конф. – Чита: Молодой ученый, 2012. – С.110–114.
2. Братко, О.С. Маркетингова політика комунікацій: навчальний посібник [Текст] / О.С. Братко. – Тернопіль: Карт-бланш, 2006. – 275 с.
3. Ганаева, Е.А. Маркетинг дополнительного образования: учебно-методическое пособие [Текст] / А.Е. Ганаева – М.: Издательство МГОУ, 2004. – 118 с.
4. Ілляшенко, С.М. Комунікаційна ефективність Web-технологій у маркетингу науково-освітніх послуг [Текст] / С.М. Ілляшенко, Ю.С. Шипуліна // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2012. – №1. – С.69–78.
5. Каверина, Е.А. Организация рекламной деятельности вуза: учебное пособие [Текст] / Е.А. Каверина. – СПб.: ООО «Книжный дом», 2007. – 184 с.
6. Котлер, Ф. Стратегічний маркетинг для навчальних закладів; пер. з англ. [Текст] / Ф. Котлер, Карен Ф.А. Фокс. – К.: УАМ, Вид. Хімджест, 2011. – 580 с.
7. Кратт, О.А. Ринок послуг вищої освіти: методологічні основи дослідження кон’юнктури [Текст] / О.А. Кратт. – Донецьк: ООО «Юго-Восток, Лтд», 2003. – 360 с.
8. Матвіїв, М.Я. Маркетинг знань: методологічний та організаційний аспекти: монографія [Текст] / М.Я. Матвіїв. – Тернопіль: Економічна думка, 2007. – 448 с.
9. Менеджмент, маркетинг и экономика образования: учебное пособие [Текст] / Н.Д. Никандрова. – под ред. А.П. Егоршина. – Н. Новгород: НИМБ, 2004. – 526 с.
10. Оболенська, Т.Є. Маркетинг освітніх послуг: вітчизняний і зарубіжний досвід [Текст] / Т.Є. Оболенська. − К.: КНЕУ, 2001. – 208 с.
11. Панкрухин, А.П. Маркетинг образовательных услуг в высшем и дополнительном образовании: учебное пособие [Текст] / А.П. Панкрухин. – М.: Интерпракс, 1995. – 240 с.
12. Телетов, О.С. Рекламна діяльність вищого навчального закладу [Текст] / О.С. Телєтов, М.В. Провозін // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – №2. – С.53–64.
13. Царева, В.Д. Проблемы продвижения образовательных услуг на рынок АТР и пути совершенствования международной коммуникативной деятельности российских вузов (на примере Дальнего Востока): монография [Текст] / В.Д. Царева, Е.Б. Кметь, Н.А. Юрченко. – Владивосток: Дальнаука, 2009. – 272 с.
References (International): 1. Batalova, O.S. Spetsifika marketinhovykh kommunikatsii na rynke obrazovatelnykh usluh [Text], O.S. Batalova, Ekonomicheskaia nauka i praktika: materialy mezhdunar. nauch. konf, Chita: Molodoi uchenyi, 2012, P.110–114.
2. Bratko, O.S. Marketynhova polityka komunikatsii: navchalnyi posibnyk [Text], O.S. Bratko, Ternopil: Kart-blansh, 2006, 275 p.
3. Hanaeva, E.A. Marketinh dopolnitelnoho obrazovaniia: uchebno-metodicheskoe posobie [Text], A.E. Hanaeva – M., Izdatelstvo MHOU, 2004, 118 p.
4. Illiashenko, S.M. Komunikatsiina efektyvnist Web-tekhnolohii u marketynhu naukovo-osvitnikh posluh [Text], S.M. Illiashenko, Yu.S. Shypulina, Marketynh i menedzhment innovatsii, 2012, No 1, P.69–78.
5. Kaverina, E.A. Orhanizatsiia reklamnoi deiatelnosti vuza: uchebnoe posobie [Text], E.A. Kaverina, SPb., OOO "Knizhnyi dom", 2007, 184 p.
6. Kotler, F. Stratehichnyi marketynh dlia navchalnykh zakladiv; transl. from English [Text], F. Kotler, Karen F.A. Foks, K., UAM, Vyd. Khimdzhest, 2011, 580 p.
7. Kratt, O.A. Rynok posluh vyshchoi osvity: metodolohichni osnovy doslidzhennia koniunktury [Text], O.A. Kratt, Donetsk: OOO "Yuho-Vostok, Ltd", 2003, 360 p.
8. Matviiv, M.Ya. Marketynh znan: metodolohichnyi ta orhanizatsiinyi aspekty: monograph [Text], M.Ya. Matviiv, Ternopil: Ekonomichna dumka, 2007, 448 p.
9. Menedzhment, marketinh i ekonomika obrazovaniia: uchebnoe posobie [Text], N.D. Nikandrova, ed. A.P. Ehorshina, N. Novhorod: NIMB, 2004, 526 p.
10. Obolenska, T.Ye. Marketynh osvitnikh posluh: vitchyznianyi i zarubizhnyi dosvid [Text], T.Ye. Obolenska. − K., KNEU, 2001, 208 p.
11. Pankrukhin, A.P. Marketinh obrazovatelnykh usluh v vysshem i dopolnitelnom obrazovanii: uchebnoe posobie [Text], A.P. Pankrukhin, M., Interpraks, 1995, 240 p.
12. Teletov, O.S. Reklamna diialnist vyshchoho navchalnoho zakladu [Text], O.S. Telietov, M.V. Provozin, Marketynh i menedzhment innovatsii, 2011, No 2, P.53–64.
13. Tsareva, V.D. Problemy prodvizheniia obrazovatelnykh usluh na rynok ATR i puti sovershenstvovaniia mezhdunarodnoi kommunikativnoi deiatelnosti rossiiskikh vuzov (na primere Dalneho Vostoka): monohrafiia [Text], V.D. Tsareva, E.B. Kmet, N.A. Iurchenko, Vladivostok: Dalnauka, 2009, 272 p.
Content type: Article
Enthalten in den Sammlungen:Галицький економічний вісник, 2015, № 1 (48)



Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.